Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
תעודת יהלום GIA דוגמה

שלל יהלומים איכותיים בעלי תעודת יהלום

לעתים קרובות נאמר ללקוחות לקחת בחשבון את “ארבעת המאפיינים” בעת קנייה של יהלומים מוגמרים. ארבעת המאפיינים האלה – חיתוך, צלילות, צבע וקראט – והדרוגים שנקבעים על ערכו היהלום על בסיס ארבעת המאפיינים האלה, לא מופיעים משום מקום. אך ורק יהלומים עם תעודה מספקים לקונים את הדירוגים שנדרשים לאימות הערך והכשרות של היהלום.

מהי המשמעות של יהלום עם תעודה?

יהלום עם תעודה הוא אבן חן שנבדקה ודורגה על ידי גמולוגים במעבדה גמולוגית מוסמכת. בין המעבדות המוכרות והמכובדות ביותר שמדרגות ומאשרות יהלומים:

  • המוסד לגמולוגיה של אמריקה (GIA)
  • איגוד אבני החן של אמריקה (AGS)
  • המעבדה לגמולוגיה של אירופה (EGL)
  • המוסד הבינלאומי לגמולוגיה (IGI)
  • המועצה הגבוהה ליהלומים (Hoge Raad voor Diamant, HRD)

כל אחת מהמעבדות הגמולוגיות האלה מספקת מסמכים לדירוגי היהלום בכל אחד מארבעת המאפיינים ומציינת פגמים, פלואורסנטיות ופרטים אחרים ביהלום. יהלומים מאושרים תמיד צריכים להיות מלווים בתעודה שהונפקה על ידי אחת המעבדות.

בעוד שכל המעבדות מדרגות את אותם התחומים העיקריים, לכל מעבדה יש את התקנים ואת מערכת הדירוג שלה עבור יהלומים. בעוד ש- AGI ומעבדות אחרות מדרגות צבע באמצעות אות, AGS מדרגת באמצעות מספר. עבור יהלומים בעלי תכלילים גלויים לעין, GIA מתייגת את היהלום ב- I (עבור תכלילים), בעוד ש- HRD משתמשת בסימון P (עבור אי שלמות).

מדוע מומלץ לקנות יהלום עם תעודה?

רכישה של יהלום שכולל תעודה אשר הונפקה על ידי אחת מהמעבדות הגדולות לגמולוגיה מבטיחה שהקונה יודע את הערך והאותנטיות של היהלום שלו. ללא דוח דירוג, לקונים איך דרך לדעת את האיכות והערך של היהלום שלהם. התעודה מעניקה שלוות נפש בנוגע ליהלום. ובנוסף, הדוח מספק מקור להערכת היהלום למטרות ביטוח.

האם התעודה אומדת ערך כספי?

דוח דירוג מתהליך ההסמכה לעולם לא יקצה ערך כספי ליהלום. גמולוגים במעבדות לא יעריכו את היהלום במהלך תהליך ההסמכה, אך אתם יכולים להעריך את מחיר היהלום אצל גמולוג מקומי. כמו כן, חשוב לציין שערכו של היהלום והדירוגים שלו עשויים להשתנות עם חלוף הזמן. יהלומים חשופים לתנודות של היצע וביקוש בשוק בדיוק כמו כל השקעה אחרת.

שחיקה יום יומית ושבירה גם עשויות לגרום לירידה בערכו של היהלום. בעוד שהם אבני החן הקשיחות ביותר בעולם, עם הזמן יהלומים יכולים להינזק. אם אתם לא מטפלים ביהלום שלכם, סדקים קטנים, מכות ובליטות עשויים לגרום להתדרדרות בדירוג הצלילות של היהלום, ויתכן שהיהלום יזדקק לאישור מחדש ולהערכה מחדש.

קבלת תעודה עבור יהלומים ישנים

כל יהלום – לא משנה כמה הוא ישן – יכול לקבל תעודה ממעבדה לגמולוגיה. אם רכשתם טבעת יהלום ואתם רוצים לקבל עבורה תעודה, מעבדות רבות מספקות את השירות הזה בעבור תשלום.

בדרך כלל, תצטרכו לשלוח את היהלום למעבדה לצורך אישור, אף על פי שלמעבדות מסוימות יש סניפים ברחבי המדינה. וודאו שאתם בודקים אם למעבדה יש סניפים או גמולוגים מוסמכים זמינים בעיר מגוריכם. אם אתם צריכים לשלוח את היהלום, וודאו שאתם מבטחים את החבילה!

כשיהלום מקבל תעודה, אתם יודעים שאתם מקבלים את הערך הטוב ביותר עבור ההשקעה שלכם. ללא תעודה, קונים יכולים למצוא את עצמם עם רכישה בלתי רצויה, או יהלום מזויף!

מחפשים טבעות אירוסין יוקרתיות במחיר שפוי? אנו בתכשיטי אפולו מציעים מגוון רחב של אפשרויות לרכישת תכשיטי יהלומים ואבני חן, החל מאבני חן טבעיות ועד יהלומי מעבדה איכותיים. צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם. חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות אירוסין עדינות.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

5/5 - (1 vote)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.