Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
תכשיטי יהלומים בעיצוב אישי - שיבוץ

שיבוץ יהלומים בטבעות אירוסין – כל מה שצריך לדעת

כל מה שעליך לדעת על שיבוץ יהלומים בטבעות אירוסין

אופן שיבוץ טבעת היהלום משפיע על עיצוב הטבעת – מומלץ לשקול את השיבוץ בקפידה.

אם יהלומים הם אכן לנצח, דרוש שיבוץ איכותי. שיקול השיבוץ חשוב לא פחות מעיצוב התכשיט – רבים ניגשים לבחירת טבעות אירוסין ללא ידע מוקדם על אופני השיבוץ השונים והשפעתם על מראה הטבעת.

“עבור אנשים שמשתמשים בידיהם הרבה, שיבוץ מילואה (‘Bezel’) הוא המומלץ ביותר מאחר והוא שומר על היהלומים באופן צמוד שמונע מהם להיתפס על פריטים כמו ביגוד ורהיטים”

כשמדברים על שיבוץ יהלומים, אנשים לעיתים מתכוונים לדברים שונים. לפעמים, תכשיטנים יתכוונו לטבעת כולה בזמן בחירתכם את סוג הטבעת בתוכה תבקשו לשבץ את היהלום.

מבחינה טכנית, טבעת בנויה ממספר חלקים: גוף הטבעת והראש (או “הגלריה”) – המתכת שמחזיקה את היהלום במקומו. הראש מספק מעט יותר מאבטחת היהלום שלך, הוא מרכיב חשוב במראה התכשיט בכלל והיהלום בפרט. להלן סוגי השיבוצים הקיימים.

1. שיבוץ כתר או שיניים (Prong)

הסוג הפשוט והנפוץ ביותר בעולם התכשיטים, שמצריך את כמות המתכת הקטנה ביותר על מנת להחזיק את היהלום במקומו. שיבוץ מסוג זה מאפשר לאור רב יותר לחדור דרך היהלום ובכך לנצנץ יותר. השיבוץ גם הופך את התכשיט לקל יותר לניקוי

שיבוצי כתר משתנים על בהתאם לצורת היהלום. כשהטבעות מורכבות יהלומים עגולים, בדרך כלל תראה ארבעה או שישה שיניים שמחזיקים את היהלום כלפי מעלה. שתי השיבוצים מוגדרים בטוחים, כששיבוץ ארבע שיניים חושף יותר מהיהלום. עבור יהלומים בצורת פנסי (fancy כגון פרינסס או טיפה), שיבוץ הכתר יכול לבוא בצורת “V” על מנת להגן על הקצוות החדים.

  • יתרונות: שיבוץ הכתר מניח יהלומים באור הזרקורים, פשוטו כמשמעו. מורמים ללא מפריע ומעט מתכת, היהלומים מסוגלים לפזר אור בקלות רבה יותר וליצור את “האש” בשלל צבעי הקשת שהופך יהלום לפריט כה מרהיב.
  • חסרונות: בעוד הסיבוץ בטוח ביותר – במיוחד אם מדובר בתכשיט פלטינה – אנשים רבים מרגישים בטוחים יותר עם שיבוץ שתוחב את היהלום כלפי מטה, מתחת לפס המתכת. מומלץ לבדוק תכופתית את השיבוץ אצל תכשיטן כדי לוודא שכל השיניים חזקות ומאבטחות כראוי את אבן החן. כמו כן, אנשים שמשתמשים הרבה בידיהם במהלך עבודתם או אורח חייהם הפעיל פיזית, השיניים עלולות להיתפס, לשרוט או אפילו להעמיד את האבן בסכנת אבידה או נזק.

2. שיבוץ “הילה” (HALO)

שיבוץ יהלומים זה הוא אחד השיבוצים הפופולריים ביותר כיום בו היהלום המרכזי מוקף ביהלומים קטנים, שמגדילים אותו למראית עין ומעצימים את האור שהיהלום המרכזי מפיק.

  • יתרונות: שיבוץ Halo בטבעת משלב בין בטיחות שיבוץ הכתר והפיתוי בטבעת מרובת אבנים. הצווארון המשובץ יהלומים קטנים שמכיל את היהלום המרכזי במקום מונע מהיהלום לדפוק או לשרוט משטחים, ומעניק לעונדת שקט נפשי בלי להתפשר על נצנוץ היהלום. כיוון שמדובר במספר רב של יהלומים קטנים, התושבת יכולה להעניק ליהלום מראה גדול יותר.
  • חסרונות: הודות ושיבוצי הילה רבים משתמשים בשיבוץ פאבה (או מיקרו-פאבה) סביב האבן המרכזית, לפעמים יכולה להתעורר בעיית יהלומים רופפים.

3. שיבוץ פאבה (Pavé)

זוהר הוליוודי ואלגנטיות איטלקית מתוחכמת – יהלומי פאבה מעוררים כל כך הרבה מראות רומנטיים, ובקלות יכולים להוכיח את עצמן בחירה מושלמת עבור אשה מאוהבת.

הודות למראה העליון “הסלול” של הטבעת, טבעות פאבה מנצנצות אך עדיין שומרות על מראה עדין תוך הימנעות מיהלום מרכזי גדול שחלק מהנשים עשויות לראות כהצהרה צעקנית משהו. הטכניקה למעשה כוללת יצירת חרוזים או שיניים מהמתכת שסביב, על מנת לשמור על היהלומים במקומם. עיצובים הכוללים מספר רב של יהלומים או אבני חן אחרים קטנים מאוד נקראים “מיקרו-פאבה” (‘micro-pavé’).

  • יתרונות: יהלומי פאבה יוצרים המון אש וברק. הודות לגודלם הקטן, המשקל הכולל בו נעשה שימוש בעיצוב הטבעת הוא נמוך, מה שמוביל למחיר זול יחסית. פאבה יוצר משטח חלק שמתאים לאוח חיים פעיל. העיצוב אומנם ייחודי ועכשווי, אבל הוא יכול להציע גם מראה וינטאג’.
  • חסרונות: הודות ושיבוצי פאבה ומיקרו-פאבה מצריכים יהלומים קטנים, הם נושאים עימם את הסיכון לנשירת האבנים מהתכשיט. בדומה לשיבוץ בלתי נראה ושיבוץ מסילה (בהמשך), מומלץ לעבוד מול תכשיטן אמין שיבטיח עיצוב מקצועיף כך שלא תאלצו להחליף יהלומים לעיתים תכופות.

4. שיבוץ בלתי נראה (Invisible setting)

דמיינו רצפת ארמון עשויה כולה יהלומים – זה הרושם שיוצר שיבוץ בלתי נראה, שמורכב רשת יהלומי פרינסס, או יהלומים מרובעים, שמונחים זה לצד זה ויוצרים מראה של משטח יהלומים.

ביהלומים בשיבוץ בלתי נראה נחתכים תעלות מיוחדות שמאפשרות את שיבוצם מהתחתית, ובדרך כלל משובצים בקו אחיד בגובה רשת המתכת שסביב, ובכך יוצרים את האשליה שאינם תפוסים בשום אופן.

  • יתרונות: שיבוץ בלתי נראה יוצר אשליית יהלום גדול ומראה מסוגנן ועכשווי.
  • חסרונות: השיבוצים הללו מסוכנים יותר מרוב השיבוצים האחרים, כיוון שקשה יותר לשמור על מיקומו של היהלום. כמו כן, לא פשוט למצוא תכשיטן מיומן מספיק ועם רצון לטפל ביהלום משוחרר. ודאו לקנות יהלום בשיבוץ בלתי נראה אך ורק מתכשיטן מוערך, ולבטח את הטבעת למקרה שהיא ניזוקה או שנופל היהלום.

5. שיבוץ מסילה (Channel)

שיבוץ יהלומים באופן זה מתאים במיוחד עבור יהלומים מרובעים או מלבניים. היהלומים משובצים בשורה בתוך מעין תעלת מתכת שאוחזת בהם מצידיהם. מדובר בשיבוץ מדוייק מאוד הדורש בחירת יהלומים זהים בגודלם ואיכותם על מנת שהתכשיט המוגמר יראה כמו מפל מים נוצץ.

העובדה שהיהלומים מתאימים בנוחות סביב הטבעת, הופכת את שיבוץ המסילה לפופולרי ותמיד אופנתי.

  • יתרונות: כשהשיבוץ מתבצע כראוי, שיבוץ מסילה נועל כל יהלום בבטחה לתוך תושבת בודדת בטבעת או כל תכשיט אחר, ושומר עליו מנפילה. משטח היהלומים מיצר ניצוץ מרהיב ומראה של “יהלום גדול”. כיוון שהם יוצרים משטח אפס עם המתכת שמחזיקה אותם במקומם, היהלומים מוגנים והתכשיט מתאים לאורח חיים פעיל פיזית.
  • חסרונות: שיבוץ מסילה עשוי להיות מעט יקר יותר הודות לכמות המתכת ומשאבי האנוש הנדרשים. כמו כן, המחיר הכולל של הטבעת עשוי להיות גבוה במעט הודות לריבוי אבני החן הנדרשים לסוג השיבוץ.

טבעת יהלומים חישוק בשיבוץ מסילה6. שיבוץ מילואה (Bezel)

בטבעת יהלום משובץ מילואה, המתכת נקבעת סביב צורת היהלום, והחלק העליון (או, השולחן) של הטבעת יושב בקו אפס עם המתכת. בעוד מדובר בשיטה מיושנת לשיבוץ אבני חן, היא צצה שוב כפופולרית בסביבות שנות ה-90 בקרב מעריצי תכשיטים פשוטים.

בשיבוץ מילואה, קיימות שתי אפשרויות: מלא – שמקיף את אבן החן באופן מלא, או חלקי – אוחז בשני צידי האבן ומשאיר פתחים בצדדים הנותרים. שיבוץ מלא מכסה בערך 10% מהיהלום, אולם במבט חטוף רוב האנשים רואים רק את חלקו העליון.

  • יתרונות: לאנשים שעובדים ישירות מול אנשים אחרים, עוסקים בספורט או משתמשים הרבה הידיהם ביום יום, השיבוץ משאיר את היהלום דחוק ומונע ממנו להיתפס בחפצים ולשרוט את מי שבאים עימו במגע. אנשים רבים אוהבים את השיבוץ הודות למראה הייחודי, הנקי והמודרני.
  • חסרונות: אנשים רבים מאמינים כי השיבוץ לא מאפשר לאור רב לחדור לתוך היהלום בגלל המתכת שמקיפה אותו. אחרים טוענים כי יהלום חתוך היטב מאפשר לאור לחדור ולצאת מחלקו העליון ממילא כך שחלקו התחתון המוסתר פחות רלבנטי. לא משנה מי צודק, העובדה שהשיבוץ מסתיר חלק מהיהלום אולי לא תתאים לכל אחד. שיבוץ מילואה עשוי להיות מעט יקר יותר הודות למתכת העודפת וכוח העבודה הנדרשים.
טבעת אירוסין סוליטר זהב לבן דגם Rina
טבעת אירוסין סוליטר זהב לבן דגם Rina

מעבר לשיבוצים הפופולרים ביותר שצינו מעלה, ישנם סוגי שיבוצים נוספים בהם לא ניגע כגון, שיבוץ צועני (Gypsy), הידוע גם כשיבוץ מבריק (Burnish), שיבוץ לחץ (Tension), שיבוץ אשכול (Cluster) ועוד.

קח בחשבון את סגנונה וטעמה הכללי של כלתך לעתידלפני בחירת טבעת האירוסין הנכונה עבורה, וודא שאתה מרגיש בנוח עם העלויות והסיכונים טרם השקעתך. כמו כן, מאוד מומלץ לרכוש טבעת אירוסין משובצת ביהלום עם תעודה מאחד המכונים הגמולוגים המוכרים ולבטח את הטבעת.

בהצלחה ושיהיה במזל טוב!

מחפשים טבעת יהלום במחיר שפוי? חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות יהלומים מעוצבות.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

4.7/5 - (4 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.