Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
יהלומי מעבדה מתוצרת לנדא - landa

יהלומי מעבדה מתוצרת לנדא – כל מה שאתם צריכים לדעת

יהלומי מעבדה מתוצרת לנדא (Landa)

ידוע הוא כי יהלומים טבעיים, לא יהלומי מעבדה, נכרים מעמקי האדמה, אחרי תהליך של מיליוני שנים. ישנם 4 פרמטרים חשובים לקביעת ערכו של יהלום והם: צבע, ניקיון, חיתוך ומשקל.

יהלום הוא אבן אשר נוצרת כאמור, בעמקי הטבע. הוא המינרל הכי קשה בטבע בדרגה 10, ומסור עם יהלומים מסוגל לפרוס בטון כמו לחם. מה שהופך יהלום לאיכותי ובעל ערך גבוה, היא רמת התכלילים שלו, כשיש הרבה זה לא כל כך טוב, כשיש מעט זה מצוין וזה גם נדיר. ניקיונו של יהלום נקבע בסולם בינלאומי.

את רמת הפגמים והציון שלו מעניק ומעריך גמולוג הנעזר במשקפת שהעוצמה שלה היא כפול 10. אם הוא לא רואה פגם, סימן שהוא לא קיים.

ליהלום יש פגמים חיצוניים ופגעים פנימיים. הם ייספרו ויוערכו ברמת גול ומיקום ובהתאם ייקבע הציון של היהלום. היום יש גם יהלומי מעבדה.

יהלומי מעבדה השיבוץ נשאר אותו דבר

לא משנה אם מדובר ביהלומי מעבדה או ביהלומים טבעיים, בשני המקרים משתמשים באותם סוגים של שיבוץ. זה מה שקובע את המראה של התכשיט ויש כמה סוגים. השיבוץ הכי יודע נקרא “שיבוץ סוליטר” והוא מתייחס לשיבוץ של יהלום בודד או יהלום מרכזי.

שיבוץ שיניים סוליטר מתייחס לשיבוץ שיש בו “שיניים” האוחזות את היהלום. בדרך כלל בין 4-6 שיניים. שיבוץ כוס הוא שיבוץ בו מסביב ליהלום יש מסגרת המקיפה אותו, הוא נראה כמו גביע שאוחז ביהלום. שיבוץ בתעלות זה שיבוץ, אשר נעשה לתוך דגם דמוי תעלה חרוטה. בתוך התעלה הזו משבצים יהלומים בשורה אחד אחרי השני או ברווחים.

שיבוץ נוסף הוא שיבוץ אינוויזיבל. זהו שיבוץ תעלה שנעשה בטכניקה שונה. הוא נסתר וייחודי ורואים רק יהלום אחד. בדרך כלל זה נעשה באבנים מרובעות. שיבוץ בבשר, כן יש שיבוץ כזה מתכוון על שטח מסוים שמשובץ כלו. שיבוץ מריחה בזהב נעשה כאשר מורחים מסביב לכל יהלום טיפת זהב והוא זה שמחזיק אותה.

מה קורה בשוק היהלומים?

בשנים האחרונות גדל הביקוש ליהלומים. יש עלייה רצופה של עשרות אחוזים במחירים שלהם. שווקי המזרח ובעיקר סין והודו הם הצרכנים הכי גדולים. גם מזרח אירופה.

עוד דבר שהגדיל את ביקוש היהלומים בעולם, הוא שבתעשיית השעונים החלו לשבץ יהלומים על גבי לוח השעון למראה יותר יוקרתי, וגם זה יצר נישה של ביקוש ליהלומים קטנים. כבר בשנות החמישים נעשו ניסיונות לייצר יהלום סינטטי. הושקעו משאבים ומאמצים כדי לפתח טכנולוגיה שתאפשר את ייצור היהלומים. הפיתוחים השונים נעשו בתאני גדילה ולחץ גבוהים וכן ברמות טמפרטורה, המדמות את התנאים בעמקי האדמה.

בתהליך הזה אפשר ליצר גבישי ענק. מבחינת מראה, אפשר להבחין בהבדל בין יהלומי מעבדה ליהלומים טבעיים, רק עם קרני אור אינפרה אדום וקרני רנטגן. כמובן שמחירם של יהלומי המעבדה זול מאשר מחירם של יהלומים טבעיים.

יהלומי מעבדה לא מתקבלים בכלל בזרועות פתוחות בעולם היהלומים. מאז 2016 שהחל ייצורם ועד היום, הם סופגים הרבה אש מהכיוון של בורסת היהלומים, פדרציית היהלומים העולמית ועוד בהם נהנים לכנות אותם מלאכותיים ומזויפים. אנחנו אוהבים יהלומים טבעיים, הוא הסלוגן של הבורסה במטרה להבריח את הלקוחות מיהלומי המעבדה. היא גם אסרה על מסחר בהם יחד עם משווקי היהלומים הטבעיים והקצתה לזה שטח נפרד.

לעניין זה חשוב לומר, שיהלומי מעבדה מיועדים לאנשים שלא אכפת להם אם היהלום שלהם מלאכותי או טבעי, מספיק להם שהוא מבריק והם מבריקים. בטוח שאליזבט טיילור לא הייתה מסכימה לענוד אותם, אבל יש מספיק שכן מעוניינים.

חברת LUSIX – יצרנית מובילה של יהלומי מעבדה

אחת החברות המובילות היום בייצור יהלומי מעבדה היא חברת LUSIX. היא הופכת גז מתאן ונפיחה של פרה ליהלום. זו הנוסחה. יהלום טבעי מתרחש בעמקי האדמה, בהרכבה אטומית טבעית. בחברה זהו יוצרים את התנאים שמדמים את התנאים בתוך האדמה.

בתוך כל מכונה שחורה של חברת לוסיקס, ישנו ריאקטור, שזהו תא סטרילי לוהט, בתוכו מניחים זרע של יהלום. מדובר על משטח מרובע דק. הוא עשוי מיהלום טבעי. מזרימים לתא הזה גזים שונים ובעיקר מתאן, מחממים את הגזים לטמפרטורה של 5,000 מעלות, זו מצליחה לפרום את הקשרים המולקולריים. הגז הופך לאטום חשמלי, ונוצרת פלזמה מבריקה. האטומים של הפחמן מסתדרים בכל שכבה על הזרע, בתוך שבועיים שלושה הם מתגבשים ליהלום.

כל מכונה מסוגלת לייצר בו זמנית עשרות יהלומים. במפעל כרגע יש 35. בשנה הבאה מתכננים להביא עוד 40.

יהלומי המעבדה מוחזקים בכספת. יש בהם יהלומי מעבדה בגודל של קראט וגם שלושה, בצבע הלבן השקוף המוכר אבל גם בגוונים של תכלת וורוד מאוד יוקרתיים.

ההתחלה של לוסיקס שבעליה הוא איש בשם בני לנדא, הגיע דווקא מנצנוץ של יהלום דקיק שנדרש לייצור אלקטרודות עם ציפוי של יהלום בתחום ההדפסה הדיגיטלית. זה כל כך הצליח, והפך לעיסוק העיקרי היום.

יהלומי מעבדה במלחמה על שמם הטוב

בדיון הניטש סביב יהלומי מעבדה ויהלומים טבעיים, לא נשארים יצרני יהלומי המעבדה חייבים. הם מדגישים בקמפיינים שלהם את העובדה שהם לא פוגעים בסביבה, כמו שנעשה בכריית יהלומים. את העובדה של ניצול עובדי המכרות, “יהלומי הדם”, ואת השותפות של יהלומים טבעיים עם משטרים טוטליטריים וכנופיות גרילה. ליאונרדו דיקפריו השקיע בחברת Diamond Foundry, העוסקת בייצור יהלומי מעבדה. ולשכת המסחר בארה”ב אסרה על הכינויים שלהם: סינטטי ומזויף.

מבחינת חברת סוליקס, יהלום זה יהלום וזה לא משנה איך הוא גדל. חשוב שהתוצאה הסופית תהיה זהה.

זהו מאבק בין יהלומים טבעיים לבין יהלומי מעבדה. המלחמה הזו מזכירה את עובדי התעשייה המסורתית, שניסו לעצור את ההתקדמות הטכנולוגית. בעבר התנגדו יצרני השעונים לכניסתם של השעונים האלקטרוניים, היה מי שניסה לעצור את ייצור המכוניות. תמיד יש מישהו שמפחד ממשהו חדש שהולך לקרות. עכשיו האיום על תעשיית היהלומים בעולם הם יהלומי המעבדה.

מחפשים יהלומים איכותיים עבור טבעת יהלום ייחודית? הגעתם למקום הנכון. חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות אירוסין מעוצבות.

2.8/5 - (10 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.