Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
תכשיטי יהלומים בעיצוב אישי - שיבוץ

איך תזהו אם זה יהלום סינטטי או טבעי

איך בודקים יהלום אמיתי ויהלום סינטטי?

לעיתים קרובות רכישה של יהלום זו השקעה גדולה, הן מבחינה אישית והן מבחינה כלכלית, מה שיכול להפוך את הגילוי שקינתם יהלום סינטטי להרבה יותר מתסכל.

למרבה הצער, חיקויים או זיופים קיימים בכל מקום בתעשיית האופנה והתכשיטים. החל מתיקים וכלה ביהלומים – לעתים קשה לזהות העתקים מדויקים, ורק איש מקצוע יכול למצוא את המתחזה.

לפרטים נוספים? אנא צרו קשר! הצוות שלנו עומד לרשותך עבור אלה שקונים יהלום בפעם הראשונה, ישנו כלל יסוד אחד שיש להקפיד עליו: אם זה נשמע יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי, אז כלל הנראה זה לא אמיתי. יהלום גדול חסר פגמים יעלה אלפים, לא מאות. אך לפעמים הסימנים אינם כה ברורים, ואיש מכירות חלקלק יכול לגרום לכם לרכוש משהוא שאתם לא רוצים או משהו שאינו אמיתי.

לפני שתצללו את תוך הרכישה המסחררת, להלן מספר עצות ממומחים על הדרך שבה אתם יכולים להבטיח שהיהלום המושלם שלכם הוא הדבר האמיתי:

תעודה מזויפת או העדר תעודה

המרכז לגמולוגיה של אמריקה (או GIA) הוא אחד הסמכויות העיקריות בנושא יהלומים ותיעוד יהלומים. יהלום בעל תעודה מ- GIA יכלול תעודה של דירוג היהלום שמפרטת את כל התכונות של היהלום. וודאו שאתם מבקשים לעיין בעותק של התעודה לפני ביצוע הרכישה. כדי להרתיע זייפנים, כל התעודות של GIA אשר הונפקו אחרי 2014 מכילות קוד QR והן עשויות מנייר מיוחד כדי לעזור לאמת את המקוריות שלהן. אם התכונות האלה חסרות, אז רוב הסיכויים שתעודת ה- GIA אינה אמיתית. ל- GIA ולסמכויות דירוג אחרות יש מאגר נתונים מקוון של התעודות שלהן. אם חיפוש מספר התעודה אינו מניב תוצאה, אז ישנו סיכוי גבוה שהתעודה מזויפת.

רכישה של יהלומים ללא תעודה היא על אחריותכם בלבד. ללא תעודה, קונים לא יכולים להיות בטוחים במקוריות של הרכישה שלהם. מהסיבה הזאת, תתעקשו על רכישת יהלום עם תעודה.

אם אתם קונים תכשיט בסגנון ווינטג’, או יהלום ישן ללא תעודה מטעם GIA, עדיין ישנם מספר תכסיסים מתוחכמים שיכולים לעזור לזהות יהלום סינטטי.

השתמשו בזכוכית מגדלת

זכוכית מגדלת היא משקף קטן שבו משתמשים תכשיטנים בכדי לבדוק את איכויות היהלום תחת הגדלה.

אנשי מקצוע משתמשים בזכוכיות מגדלת כדי לזהות את הפגמים הקטנים ביותר, אך כל אחד יכול לקנות זכוכית מגדלת. ובעוד שלמרבית הקונים אין את הרקע הדרוש כדי להבין כל פרט שאותו הם רואים מבעד לזכוכית המגדלת, אפילו עין בלתי מזוינת יכולה להבחין במספר פגמים באבן החן – פגמים שמהווים את ההבדל בין ה”אמיתי” ל”מזויף”.

למעשה, אנשים בתעשיית היהלומים לעתים קרובות אומרים שיהלומים מושלמים לגמרי הם כה יפים עד כי הם נראים מזויפים. יהלום שנראה מושלם, במיוחד כזה שהוא במחיר מציאה, צפוי להיות יהלום מזויף. אפילו יהלומים שמיוצרים במעבדה נוטים להכיל פגמים בדרך כזו או אחרת.

פלואורסצנטיות

פלואורסצנטיות של יהלום היא הזוהר העדין שמתרחש כאשר היהלום נחשף לקרינת על סגול. יהלומים עשויים להציג סוגים שונים של צבעי פלואורסצנטיות – הנפוץ ביותר הוא כחול, אך צבעים אחרים כוללים צהוב, כתום, ירוק, וורוד. דעה מיושנת מציעה שפלואורסצנטיות של יהלום הופכת את האבן לעכורה או עמומה, לכן הרבה מאוד תכשיטנים מפוקפקים משתמשים באמצעי הזה כדי למכור יהלומים סינטטיים. אך לא רק שהאסוציאציה של העכירות היא מוטעית, למעשה היא גם יכולה להוכיח שהיהלום שאתם קונים הוא אמיתי.

אתם יכולים לבדוק את הפלואורסצנטיות של היהלום הפוטנציאלי שאותו אתם רוצים לקנות על ידי בחינתו תחת אור שחור. יהלום סינטטי לא יקרין תחת אור שחור. עם זאת, אל השתמשו בזה בתור הבדיקה הסופית שלכם! שני שליש מהיהלומים מקוריים גם הם לא מפגינים פלואורסצנטיות. אם היהלום לא זוהר, נסו להשתמש בטכניקת זיהוי אחרת כדי לאמת את המקוריות שלו. לחלופין, אתם יכולים לחפש אך ורק יהלומים בעלי פלואורסצנטיות כדי לוודא שהיהלום אמיתי.

פינות גסות – קשיחות היהלום

פיסה של נייר זכוכית פשוט יכולה מיד לעזור לקונה להבין האם היהלום סינטטי. הרכב הגביש הפחמני הייחודי של היהלום הוא המינרל הקשה ביותר בעולם, לכן פיסה של נייר זכוכית לא צריכה להשפיע עליו כלל.

שפשפו בעדינות את נייר הזכוכית על היהלום. אם היהלום נשרט, אז אתם יודעים שהוא מזויף.

קחו נשימה – ברצינות

יהלומים הם מוליכי חום מאוד טובים. אדים שנוצרים על ידי נשיפה ייעלמו מפני השטח כמעט באופן מידי, בעוד שליהלום מזויף – שלא מוליך חום – ייקח יותר זמן להעלים את שכבת הלחות העליונה.

עם זאת, היו מודעים לכך שמואסניט – מינרל צלול שמיוצר במעבדה דומה במראה שלו ליהלום – גם יכול לעבור את מבחן הנשיפה. אם אתם מודאגים מכך שהיהלום הוא מואסניט ולא יהלום אמיתי, תבדקו:

משקל

ליהלומים יש צפיפות גבוה יותר מאשר למואסניט.

ניצוץ

למואסניט ישנו מאפיין של “השתקפות כפולה” אשר יעניק לו ניצוץ רב יותר. התבוננו בחלקו העליון או בצדו של היהלום. אם הפאות של הצד הנגדי של היהלום נראות כפולות, זה מואסניט.

ברק

אבני מואסניט מפגינים פיזור אור רב יותר לצבעים ספקטרליים, מה שגורים להבהובים גדולים וצבעוניים יותר של אור מכפי שרואים בדרך כלל ביהלום.

ליטוש

יהלום ומואסניט מלוטשים על ידי שימוש בשיטות שונות, לכן אותה הצורה של האבן למעשה תראה קצת שונה בגלל שיטת ליטוש שונה.

בעוד שהיופי תלוי בתפיסה של זה שמתבונן בו ואנשים מסוימים מחפשים חלופות ליהלום, אף קונה לא רוצה לקנות זיוף שמתחזה לאמיתי. מחירים נמוכים עבור אבנים שנראות מושלמות עשויים להראות מפתים מאוד ויכול להיות קשה לעמוד בפניהם, אך במציאות, היהלום עצמו עשוי להיות טוב מכדי להיות אמיתי.

בינתיים, נכון לכתיבת שורות אלה, יהלומים סינטטיים לא בהכרח זולים יותר מיהלומים טבעיים. אם תשאלו אותנו, אין תחליף ליהלום הטבעי.

תלמדו כל מה שתוכלו על האיכויות הייחודיות של היהלום בכדי לוודא שהיהלום שתרכשו יקרין ניצוץ אמיתי ומקורי.

מחפשים טבעות אירוסין סוליטר במחירים נוחים? טבעות יהלומים שחורים שיהממו את האורחים במסיבה הבאה?

אנו בתכשיטי אפולו מציעים מגוון רחב של אפשרויות לרכישת תכשיטי יהלומים ואבני חן, החל מאבני חן טבעיות ועד יהלומי מעבדה איכותיים. צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

יהלומים סינטטיים – שאלות ותשובות

מהו יהלום סינטטי?” answer-0=”מדובר ביהלומים שלא נחצבים מפחמן ממעמקי הקרקע של כדור הארץ אלא מיוצרים בתנאים מבוקרים במעבדה  מה ההבדל בין יהלומי מעבדה סינטטיים ליהלומים טבעיים? יש שיאמרו שאין הבדל משמעותי, ויש שיטענו שההבדל ברור. האמת היא שבעיני העין הלא מקצועית, לא ניתן להבחין ביניהם. איפה קונים יהלומים סינטטיים? יהלומים סינטטיים ניתן לרכוש מאיתנו באפולו תכשיטים. את רוב התכשיטים שבאתר ניתן לשבץ עם יהלומי מעבדה.  האם יהלום סינטטי מגיע עם תעודות? בהחלט יכול. יהלום סינטטי יכול להגיע עם תעודות מוכרות כגון GIA או IGL ועוד .האם אפשר להזמין יהלום סינטטי בכל קראט ?עקרונית כן. יהלומים סינטטיים נפוצים מאוד הם במשקל 1 קראט, 2 קראט ,3 קראט, בעיקר משום שהמחיר נמוך יחסית ליהלום טבעי .איך מזהים יהלום סינטטי ?זיהוי יהלומים סינטטיים יכול להתבצע בכמה שיטות, חלקן עלולות להרוס את היהלום: חימום לטמפרטורה גבוהה, שיטות שקילה, בדיקת הקצוות ועוד .מה מחיר יהלום סינטטי ?התשובה הכללית לשאלה הכללית היא שקניית יהלום סינטטי זול משמעותית מיהלום טבעי. בכך, ניתן לקנות יותר קראט בפחות כסף. פנו אלינו להצעות מחיר מדויקות יותר.

4.6/5 - (9 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.