Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ

9 טעויות נפוצות בקניית יהלומים לטבעות אירוסין

קניית יהלומים ו-9 הטעויות הנפוצות ביותר

1. ההנחה שכל היהלומים בעלי אותן תכונות הם זהים

על אף שהגמולוגים ב- GIA מתקדמים בצעדי ענק בפיתוח מערכת דירוג היהלומים שלהם (יהלומים עגולים בלבד), שיטת הדירוג היא למרות הכל כלי מדידה מעבדי. כתוצאה, ישנה וריאציה רחבה למדי ביופי היהלומים שמדורגים על ידי גמולגים מסוימים לעומת אחרים, גם אם מדובר ביהלומים בעלי תכונות זהות לחלוטין. (ליהלומים עגולים למשל, יש הפרשי  מחיר של עד 30% מהחלק העליון לתחתון של אותה כיתת חתך). לא קיימים שני יהלומים זהים, אפילו לא במידה והנתונים זהים, “הביצועים” יהיו שונים.

2. ההנחה שכל מה שצריך לדעת על היהלום במעמד קניית טבעת היהלום רשום בתעודה

בנוסף לצבע וניקיון, לקוחות רבים מודדים ומנתחים את אחוזי העומק והשולחן של היהלום. בעוד הנתונים עשויים להוות כלי לפסילת יהלומים שלא עומדים בסטנדרטים לחיתוך ראוי, אפילו יהלומן מומחה לא יוכל להעריך את איכות היהלום רק ממבט על המספרים. הסיבה לכך היא משום שחותכים ומלטשים יכולים לבצע טכניקת הטיית זוויות שכתוצאה מובילה לנתונים שבתעודה להיראות נכונים. במילים אחרות, הם מסוגלים לגרום ליהלום להיראות “יפה על הנייר”.

אבחנה חשובה ורצינית יותר מהנתונים שבתעודה היא ניתוח חומר היהלום. מסיבות טכניות מדי שלא ניכנס אליהן כרגע, חומר היהלום משתנה מאבן לאבן. חלק מהיהלומים עשויים להיות מאוד “מגורענים”, בזמן שחלק אחר עשויים להיות מאוד “קריסטליים” – שהוא החומר הרצוי והיוקרתי ביותר. תכשיטנים רבים לא יודעים כיצד להבחין בתופעה הזו, אולם גמולוגים מנוסים שיודעים מה לחפש מסוגלים לזהות את התכונות בעזרת טכניקות מתקדמות ומיכשור מיוחד.

תכשיטי יהלומים אפולו

3. ההנחה שדירוגי יהלומים במעבדות הם אחידים לתעשייה כולה

האמת היא, שכל מעבדת דירוג קובעת את המדיניות שלה בנוגע לאופן “המחמיר” או “הרופף” של דירוג היהלומים. תכשיטנים וחנויות תכשיטים רבים אוהבים להשתמש ביהלומים בעלי תעודות ממעבדות “שמנפחות” את הדירוג במידת מה (3 עד 5 דירוגים גבוה יותר זו לא תופעה נדירה) כיוון שמן הסתם, הרווח השולי גדל (על חשבון הלקוח כמובן).

להלן דוגמה:

נניח שלחותך יהלומים יהלום שבאופן לגיטימי היה מדורג בצבע “K” וניקיון “I1”. הוא מגיש את היהלום למעבדה שמנפחת את הדירוג ומנפיקה תעודה עליה מצויין שהיהלום הוא צבע “H” וניקיון “SI1” – דירוג פקטיבי במידת מה. מיותר לציין שלקוח במעמד קניית יהלומים זה שאינו מודע לאפשרות הזו, עלול להשתכנע שהוא מצא יהלום במחיר “מציאה”, כשכל מה שהוא קונה זה יהלום שלא שווה את כספו.

חשוב לציין כי במרבית המקרים, לא מדובר בהטעיה מחוונת או קונספירציה ברמה גלובלית, בינלאומית. אפילו המעבדות המוכרות והמחמירות ביותר עשויות לשגות במעמד הדירוג (המדרגים הם אחרי הכל בשר ודם). אנו באפולו יהלומים, מעסיקים את היהלומנים והמלטשים המנוסים והאיכותיים ביותר בתעשיית היהלומנות בישראל. כל יהלום עובר בדיקה קפדנית לזהות תאימות בין תכונותיו לרשומות בתעודה. קניית יהלומים היא לא עניין של מה בכך, אנו מכבדים זאת ואתכם.

4. ההנחה שצבע וניקיון הם הגורמים המשמעותיים בתמחור יהלומים

למעשה, המשתנה המשפיע ביותר בתמחור הוא החיתוך. כל דרגת צבע וניקיון מגדירה טווח מחירים, והטווחים חופפים. החיתוך לבדו עלול להוות גורם עיקרי לתנודתיות של עד 50% במחיר היהלום עבור דירוג צבע וניקיון מסויים. בנוסף, חסרונות שגלומים בחומר היהלום עצמו עלולים לגרום לתנודתיות של עד 25% במחיר. לכן, ברמת העיקרון עשוי להיות הבדל של עד 75% במחיר שני יהלומים בעלי משקל, צבע וניקיון זהים לחלוטין! גמולוגים בדרך כלל בוחנים מאפיינים נוספים לפני פסק הדין אודות טיב היהלום.

https://apollodiamonds.co.il/תכשיט/

5. ההנחה שקניית יהלום תלויה בבחירת צבע וניקיון ספציפיים במחיר הנמוך ביותר

בעוד זו גישה מצויינת להשוואת חנויות וסחורות כדי למצוא את הערך הטוב ביותר, היהלום הזול ביותר בכל דירוג צבע וניקיון ספציפיים הוא בדרך כלל היהלום עם החיתוך הגרוע ביותר או מגרעה גמולוגית בחומר היהלום עצמו – נדיר שמחיר יהלום זול ללא סיבה משמעותית. דה בירס מכתיבה את מחיר יהלומי הגלם, שלעיתים קרובות מתורגם למחיר קבוע ברמה הסיטונאית.

מחירים ברמה הקמעונאית עשויים להשתנות בהתאם למיקום החנות או המפעל. עם זאת, יהלומים שמוצעים “במחיר מציאה” הם בדרך כלל היהלומים מהם רצוי להימנע.

אם הייתם מציצים ב”רשימת” הסחורה של יהלומנים, הייתם שמים לב לטווח מחירים רחב, מנמוך לגבוה. אי לכך, בהחלט ניתן להסיק שהיהלומים הזולים ביותר ברשימה הם החלשים והגרועים ביותר בקטגוריה. למרבה הצער, ההיפך הוא לא בהכרח נכון – אין דרך לדעת עד כמה טובה באמת האבן היקרה ביותר ברשימה. זו יכולה להיות אבן באיכות בינונית אבל הטובה מבין כל האבנים שברשימה. אם תהיו מודעים לעובדה שכל שילוב דירוגים הוא תמיד טווח מחירים, לא תיפלו קורבן לסוחרים שהמחיר הנמוך ביותר שלהם הוא רק משום שמדובר ביהלום הנחות ביותר בקטגוריה המדוברת.

6. ההנחה שכל היהלומים חתוכים ברמה גבוהה

שוב, למרבה הצער זה לא נכון. הסטטיסטיקה מראה כי 95% מכל היהלומים שנחתכים אינם בפרופורציה הנכונה להיכלל בהגדרה – ‘יהלום חתוך כראוי’. הסיבה לכך נעוצה בצורתו המקורית של גביש היהלום הגולמי (והן משום שתעשיית חיתוך וליטוש היהלומים עבר ממדינות איכותיות כמו ישראל להודו וסין). ככל שחותך היהלום סוטה מהפרופורציות האידיאליות של יהלום, כך יוכל לשמר יותר ממשקל האבן.

לדוגמה: ברמת החיתוך, עשוי הגלם לייצר יהלום במשקל .85 קראט אם יחתך בצורה האידיאלית. במקום, ניתן לחתוך את האבן עם כתר גבוה ובאופן שיביא לכך שהאבן תשקול 1 קראט. לא רק שקוטר היהלום יהיה זהה לזה של .85, אלא שהיהלום יפיק תאורה מופחתת הודות לזוויות הפסטות הלא נכונות.

כתוצאה מתהליך העבודה ברמת חיתוך יהלום הגלם, האבן מתגלגלת לידי המלטש שאם יאמץ את כוונת החותך, יוכל להפיק יהלום במשקל 1 קראט לא איכותי במחיר יהלום .85 קראט איכותי. לאנשים שונים רצונות וכוונות שונות כך שיתכן שגודל היהלום חשוב יותר מאיכותו עבור אדם מסויים שניגש לקנות יהלום לטבעת האירוסין. עם זאת, פעם אחר פעם, אנו עדים לכך שמרבית הלקוחות מעדיפים את האמת בפנים – מעדיפים איכות על גודל במעמד קניית יהלום.

https://apollodiamonds.co.il/תכשיט/

7. ההנחה שכל חנות מדרגת יהלומים לפי סטנדרטים ראויים

אנו באפולו יהלומים ממליצים לקנות יהלומים גדולים ויוקרתיים בעלי תעודה ממעבדה גמולוגית מכובדת בלבד. אבל מה בנוגע ליהלומים קטנים ואיכותיים פחות כמו שמוצאים בתכשיטים כמו עגילי יהלומים, צמידי טניס או תליונים? חנויות מסוימות נוקטות בדירוג היהלומים שהם מציעים בעצמם כך שחשוב מצד הלקוח לבדוק אם שיטת הדירוג מתבצעת לפי סטנדרטים של מעבדה כמו GIA, AGS, IGI, HDR וכו’.

למרבה הצער, בהעדר תעודות ליהלום, חנויות רבות נוטות לנפח את דירוג היהלומים שהם מציעים למכירה, ומסיבות ברורות מאיליהן. מומלץ לבדוק את מוניטין המוכר והחנות טרם קניית היהלום.

אנשים רבים מוצאים לנכון לקנות את היהלום שלהם ישירות מהבורסה ליהלומים ברמת גן, והסיבות לכך ברורות – לא רק שמחיר היהלום בדרך כלל זול יותר מכל מקום אחר בארץ, הבורסה ליהלומים נתפסת כסמכות בקביעת הטון בתעשייה. ההנחה לא רחוקה מהמציאות והבורסה ליהלומים ברמת גן אכן קובעת את טון תעשיית היהלומים בישראל.

עם זאת, קניית יהלום מהבורסה מותנית בקצת מעבר להגעה הפיזית למתחם עצמו – מומלץ להגיע ערוכים מבעוד מועד ולהשכיל אודות תעשיית היהלומים, מה נחשב יהלום איכותי ומה לא, אילו סוגי חיתוכים ישנם וכיצד ניתן לזהות ליטוש איכותי על פחות איכותי. כל ההכנה המוקדמת תסייע לא רק לכם במסע החיפושים, אלא גם לנו בתור סוחרי יהלומים, לענות לציפיותכם ובמסגרת תקציבכם.

8. החיתוך הוא הקובע

החיתוך, יותר מכל גורם אחר, קובע את היופי והברק של יהלום. יהלום בעל צבע “D”, אף על פי שנמצא גבוה בדירוג הצבע, עשוי להינזק ביופיו הודות לחיתוך כושל – כנ”ל יהלום שמוגדר “Flawless” (ללא רבב). על מנת לקנות יהלום מושלם ביופיו, חשוב לחפש יהלום שחתוך היטב תחילה (בצורה פרופורציונלית), ורק אז לאזן את מרכיב הצבע, הניקיון והגודל בהתאם למסגרת התקציב.

9. ההנחה שניתן לקנות יהלום בזול יותר במקרים הבאים:

  • נערכת תערוכת תכשיטים
  • כשהיהלום במבצע
  • בקניית היהלום בחו”ל או בהפלגה
  • מחברה שמוכרת יהלומים באינטרנט

אף אחת מהנקודות לא נכונה.

https://apollodiamonds.co.il/תכשיט

למרות שתערוכות מקנות אווירה של “בזאר”, נדיר שתמצא בהן “מציאה” של ממש. הודות להוצאות הנסיעה ועלויות הביטוח הגבוהות, הסוחרים באירועים שכאלה בדרך כלל שקועים בהוצאות יותר מחנויות תכשיטים מקומיים. בנוסף, בניסיון להתחרות על המחיר, הסוחרים לא מעמידים למכירה את הסחורה האיכותית ביותר שלהם.

מלבד שעונים, לתכשיטים אין מחיר מחירון. חנויות תכשיטים בדרך כלל מתמחרים את הסחורה במחיר יקר להחריד ואז מעניקים הנחות – תרגיל שיווק נפוץ ואפקטיבי. זו הסיבה שחנויות מסוימות מצליחות להציע מבצעי 50% – 70% הנחה תקופה ממושכת וכמה פעמים בשנה.

לא נדרש חיפוש רב למציאת חברות שמוכרות יהלומים ותכשיטים באינטרנט. בעוד התגובה הראשונית שלכם עשויה להיות שהחברות המקוונות הללו יכולות למכור לכם יהלומים במחיר זול יותר מחנות תכשיטים בקניון, המציאות בדרך כלל הפוכה. לכל עסק עלויות תפעול משלו (שכירות, משכורות, ביטוחים ועוד) שמשפיעות על מחיר מוצריו ושירותיו.

לחברות אינטרנטיות לא רק שיש את אותן הוצאות, יש להן הוצאות נוספות לעיצוב ותחזוקת אתר אינטרנט שמתעדכן בתכיפות, והודות ואתרי המכירות הללו מתחרות האחת בשנייה בעיקר על מחיר תכשיטי היהלומים, אל תצפו למצוא בהן את היהלומים האיכותיים ביותר.

חנויות תכשיטים אינטרנטיות בדרך כלל לא מחזיקות סחורה משלהן, אלא משווקות סחורה ששמורה במסד נתונים של חברות אחרות. כמו כן, יתכן שהתכשיטים ישלחו ללקוח ישירות מהספק. במילים אחרות, יתכן שהחנות ממנה תקנה את היהלום כלל לא ראתה את היהלום שהיא מוכרת לך.

תכשיטנים רבים משתמשים כיום באותו מסד נתונים שאלפי חנויות תכשיטים משתמשים – הם לא מאחסנים יהלומים, אלא מזמינים אותם.

לפרטים נוספים אודות טבעות יהלומים מעוצבות או יהלומים עבור כל תכשיט אחר, פנו אלינו, צוות תכשיטי אפולוהבורסה ליהלומים רמת גן.

מחפשים טבעות אירוסין סוליטר? אנו בתכשיטי אפולו מציעים מגוון רחב של אפשרויות לרכישת תכשיטי יהלומים ואבני חן, החל מאבני חן טבעיות ועד יהלומי מעבדה איכותיים. צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

4.9/5 - (8 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.