Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
תכשיטי יהלומים בעיצוב אישי - שיבוץ

איך לבדוק רמת ניקיון יהלומים

 

טיפים זריזים לבדיקת רמת ניקיון יהלומים

בעת הערכה של ניקיון היהלום, אנו מסתכלים על הפגמים הטבעיים ביהלום. כאשר הפגמים האלה נמצאים בתוך היהלום, הם ידועים כתכלילים, וכאשר הם נמצאים על שטח פניו של היהלום, הם ידועים כפגמים.

  • מחפשים לדעת עוד על סוגי תעודות יהלומים? מבקשים הסבר על יהלומים הגעתם למקום הנכון. למעבר למגזין שלנו, לחצו כאן.
  • לפרטים נוספים ומחירי יהלומים, לחצו כאן.
  • למחירון יהלומים מעודכן 2019-2020, לחץ כאן.
  • לתיאום פגישה והצעות מחיר לתכשיטים בעיצוב אישי, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון: 0723901200

איך נראים הבדלי הצבעים ביהלומים?

השתמשו במנגנון שבאדיבות GIA. הזיזו את המחוון כדי לראות דוגמאות של הצבעים השונים ביהלומים.

 

אימייל: info@apollodiamonds.co.il

 

לא מצאתם את מה שחיפשתם?
לא הכל מופיע באתר, צרו קשר!

הצוות שלנו עומד לרשותכם.

בפגמים מסוימים לא ניתן להבחין בעין בלתי מזוינת ובקושי ניתן לראותם אפילו כאשר היהלום מונח מתחת להגדלה של 10x. אך פגמים אחרים ניתן לראות ללא הגדלה. כל אבן מקבלת ציון ניקיון כדי לעזור ללקוחות להבין את ההשפעה של הפגמים האלה על נראות היהלום. משמעותם של ציונים גבוהים יותר היא פגמים מעטים יותר ופחות גלויים לעין.

מהו ציון הניקיון המושלם? כמובן שציוני הניקיון הטובים ביותר הם “ללא תכלילים ופגמים” ו”ללא תכלילים”. עם זאת, יהלומים עם הציונים האלה הם מאוד נדירים, כך שישנה קפיצת מחיר חדה בין יהלומים עם “תכלילים מאוד קטנים” לבין יהלומים חסרי התכלילים והפגמים הללו.

לכן, ראשית יש לקחת בחשבון את התקציב. לאחר מכן, להתבונן במשקל הקראט של היהלום. כאן אנו משווים ניקיון ביהלומים בגדלים שונים כדי שתדעו את ציון הניקיון המושלם עבור יהלומים בגדלים מסוימים.

ניקיון של יהלומים מתחת לקראט אחד

קשה מאוד לראות פגמים ביהלום אשר קטן מקראט אחד, כך שרמת ניקיון לא צריכה להוות עדיפות באבנים הללו. אם אתם קונים יהלום אשר קטן מקראט אחד, חפשו ציון רמת ניקיון של SI2, שזה ציון “תכלילים נראים”. ליהלומי SI2 ישנם תכלילים אשר גלויים לעין הבלתי מזוינת, אך התכלילים האלה בדרך כלל אינם גלויים ביהלום בכזה גודל.

אם אתם בוחרים בציון ניקיון גבוה יותר, ייתכן שבסופו של דבר תבזבזו כסף רב יותר עבור יהלום באיכות גבוהה יותר מבלי שתצליחו לראות את ההבדל בנראות.

ניקיון של יהלומי קראט אחד

ככל שהיהלום גדול יותר, כך קל יותר לזהות את הפגמים, כך שאתם תצטרכו לבחור בציון ניקיון קצת יותר גבוה אם אתם מתכננים לרכוש יהלום של קראט אחד. אנו ממליצים שתדבקו לפחות באבן עם “תכלילים נראים” SI1, שמפגמיה נסתרים יותר מאשר באבן עם ציון SI2.

ב- SI1 וביהלומים בעלי ציון גבוה יותר יש פגמים, אך לא ניתן לראותם בעין בלתי מזוינת. בחירה ביהלום עם ציון SI1 מאפשרת לכם לתעדף את דירוג הצבע והחיתוך, מה שאומר יהלום עגול ויפה יותר.

ניקיון של יהלומים בין קראט אחד לשני קראטים

בגודל זה, ההבדלים בניקיון היהלום יהיו הרבה יותר גלויים לעין. ציון רמת הניקיון הנמוך ביותר אותו אתם יכולים לשקול עבור יהלום בין קראט אחד לשני קראטים הוא SI1. אם תבחרו בציון הנמוך מ- SI1 ביהלום בגודל כזה, הפגמים יהיו גלויים בברור. באופן מושלם, כדאי לכם לשדרג ליהלום עם ציון VS2 (תכלילים מאוד קטנים) או ציון גבוה יותר.

ניקיון של יהלום אשר גדול משני קראט

אם אתם לא מעוניינים בתכלילים גלויים ביהלום שלכם, תבחרו לכל הפחות בציון ניקיון של VS1 (תכלילים מאוד קטנים). ליהלומי VS1 יש תכלילים, אך התכלילים קטנים ולבתי נראים אלא אם היהלום נבחן מתחת להגדלה של 10x. לעין הבלתי מזוינת, יהלום עם ציון VS1 ניראה כחסר פגמים והוא עולה פחות מיהלום חסר פגמים לחלוטין.

השתמשו בזה כמדריך בפעם הבאה בה תרכשו יהלום. אך זכרו, בסופו של דבר, טעמכם הוא החשוב ביותר!

מחפשים טבעת יהלום במחיר שפוי? חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות יהלומים מעוצבות.

5/5 - (1 vote)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.