Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
טבעות אירוסין בעיצוב אישי - סופיה

איך מייצרים טבעות אירוסין?

האם אי פעם תהית כיצד מכינים טבעות אירוסין?

אם יש לך טבעת אירוסין מנצנצת על האצבע, יתכן שתהית איך היא יוצרה.

מבט אחד על כל הפרטים העדינים והזעירים של היהלום על הטבעת יספרו לך מספיק בכדי לדעת שייצור התכשיט דורש מיומנות מרשימה. עבודה עם חומרים עדינים וקטנים דורשת סבלנות ויד יציבה, במיוחד כשמקפידים על שיטות מסורתיות.

בימינו, הדפסה תלת ממדית פתחה עולם חדש לגמרי של אפשרויות בתחומי ייצור טבעות ותכשיטים. זה אומר שהזמנות מותאמות אישית נוצרות ונשלחות במהירות רבה יותר, אפילו אם העיצובים מסובכים ומורכבים במיוחד. הבה נביט בטכניקות מסורתיות ומודרניות בהן נעשה שימוש לייצור טבעות יהלום.

טכניקות מסורתיות לעיצוב טבעות אירוסין

הצעד הראשון ליצירת טבעת יהלום יפיפייה מורכב מחיתוך המתכת לגודל המתאים. אם סוג כלשהו של מרקם צריך להיות משולב בטבעת, זה הזמן לעשות את זה. את הבחירה בין פטיש לפטישון יש לעשות על בסיס הסגנון של מרקם הגימור שצריך להתקבל בטבעת. פטיש לעבודה עם מתכות הוא בחירה נהדרת שמשלבת שני כלים באחד, עם ראש מעגלי וראש שטוח, שיאפשר ליצור שני מרקמים שונים על ידי שימוש בכלי אחד.

כאשר המתכת חתוכה לאורך ולרוחב הרצוי, מגיע הזמן לעצב אותה על ידי שימוש במוט מעגלי. אף על פי שקיימים מוטות מפלסטיק להכנת טבעות אופנתיות, מוט מפלדת אל חלד ישיג צורה קשיחה יותר. המתכת מכופפת סביב המוט ומעוצבת לצורה הרצויה על ידי שימוש בפטיש לייצור תכשיטים; ככל שישנו לחץ רב יותר על כל צדי המתכת, כך חלקה התחתון של הטבעת יהיה חזק וקשיח יותר.

לאחר כשהטבעת עוצבה לצורה הרצויה, מגיע הזמן לעצב את התופסן שבסופו של דבר יחזיק את היהלום במקומו. זה נעשה על ידי חיתוך של רצועת מתכת נוספת לארבעה חלקים שווים; הצורה של התופסנים האלה תלויה לחלוטין בחיתוך של היהלום ותצטרך להיות מותאמת לכך. לאחר מכן, התופסן הסופי מולחם, ממולא ומלוטש. בשלב זה יתרחש עיצוב או כיפוף נוסף של הטבעת, שוב הפעם על ידי שימוש במוט מעגלי איכותי.

אם צריכים להיות משובצים סביב הטבעת יהלומים או אבני חן, אפשר לעשות זאת על ידי שימוש בכדור חריטה של GRS – האפשרות הנוחה ביותר לשיבוץ אבנים. צורתו הייחודית מאפשרת למכין הטבעת להטות את הכדור בהתאם לצורך, מה שמספק גמישות רבה יותר כשמדובר בשיבוץ של אבנים עדינות. שיטת השיבוץ הנפוצה ביותר מכונה שיבוץ מילואה, שמורכב מקידוח של חורים קטנים במתכת. האבנים משובצות בתוך החורים האלה ונוצר “קצה מקרין” (קצה קטן סביב החורים) כדי ששומר עליהן במקומן. החורים האלה (המכונים גם חתכים קעורים) יכולים להיעשות על ידי שימוש במקדח כדורי, מקדחה מאוד עדינה ודקה שזמינה עם הרבה ראשים שונים.

אחרי סיבוב נוסף של ליטוש זהיר, היהלום מוכנס אל תוך התופסן של הטבעת, ומוכן להחליק על אצבע של בחורה מאושרת!

יציקת שעווה

צורה מסורתית נוספת של הכנת טבעות מורכבת מחריטה ויציקת שעווה, שיטה שעליה מסתמכים מזה מאות שנים. למעשה, השימוש הראשון בשיטה הזאת החל עוד בימי אנשי המלאכה הפרימיטיביים, כאשר בזמנו נעשה שימוש בחומרים שונים כגון טיח ואבן ששימשו כתבניות. יציקת שעווה נחשבת לשיטה מועדפת עד היום – לא שניתן לראות זאת מהתבוננות בטבעת. יש סיבה לכך שהשיטה הזאת מכונה “תהליך שעווה אבודה” – לא יישאר רמז לשעווה עד שתשימי את הטבעת על האצבע.

מעצבי תכשיטים משתמשים בשעווה כדי לצקת דגם מדויק של הטבעת וליצור אותה. כאשר הדגם מקבל את צורתו הסופית, המעצב מטמיע את היציקה בצלוחית מתכת שאותה לאחר מכן הוא ממלא בחומר דמוי טיח. הדגם נותר להתקשות, ולאחר מכן מוכנס אל תוך תנור בטמפרטורות מאוד גבוהות. זהו “תהליך שעווה אבודה” – השעווה תישרף לחלוטין עד שכל מה שיישאר הוא חיקוי חלול של העיצוב ההתחלתי.

לאחר מכן, יוצקים את המתכת אל תוך תבנית בצורתה הנוזלית ומקשים אותה. בהסתמך על התכשיטן, זה יכול להיעשות באמצעות יציקה צנטריפוגלית או ואקום. אחרי קירורה, התבנית מוסרת והטיח שמחזיק את צורת הטבעת נשבר בעדינות. כעת הטבעת מוכנה לליטוש ועידון. אם הטבעת צריכה להיות מעוטרת באבני חן או יהלומים זה השלב שבו מתבצע שיבוצה של כל אבן.

מחפשת לרכוש טבעת אירוסין מעוצבת? צאי קשר עוד היום בטלפון: 0723901200

כתבות מומלצות

3.7/5 - (4 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.