Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
שרשרת פנינים

הפנינה גם היא אבן חן

 פנינה גם היא אבן חן

ישנה סברה כי הפנינה היא האבן חן הראשונה שהתגלתה בטבע. היא מאוד נפוצה ולהבדיל מאבני חן אחרות היא אינה מינרל אלא עשויה מחומר אורגני.

הפנינה מתפתחת בתוך יצור חי הנקרא רכיכה מסוג צדפה או קונכייה. בתהליך היווצרותה הצדפה מפרישה חומרים שונים שהשילוב שלהם יוצר עם הזמן כדור יפיפה.

בשונה מאבני חן אחרות הנמצאות בטבע, הפנינה אינה דורשת ליטוש והברקה. היא בעלת יופי טבעי ואין צורך לעבד אותה. הטבע יוצר את הפנינים בצורות ובצבעים שונים. פנינה בצורת כדור עגול מושלם היא מאוד נדירה.

כבר לפני אלפי שנים לפנינים היה ערך מאוד גבוה בשל נדירותם, מפני שאחוז מאוד קטן מהצדפות הנאספות באמת מכילות פנינה. פנינים היה סמל למעמד, עושר, נשיות. רק משפחות מאוד עשירות יכלו להרשות לעצמם תכשיטים העשויים פנינים. עקב נדירותם של הפנינים לעיתים לקח עשרות שנים להרכיב שרשרת כך שכל הפנינים היו תואמות גם בצורה וגם בצבע. מה שכמובן גם הוסיף למחיר של התכשיט.

מדענים רבים ניסו לפענח את התופעה המסתורית של היווצרות הפנינה אך שנים רבות ללא הצלחה. בשנות ה20 של המאה הקודמת כמה מדענים יפנים הצליחו לפתור את התעלומה. מאז פיתחו טכנולוגיות לייצור פנינים מתורבתות, הכוונה לפנינים המגודלות באופן מלאכותי. אפשרויות הייצור של הפנינים הורידו את ערכן באופן ניכר. כיום בגלל שהפנינים נגישות כמעט לכל כיס קשה מאוד לתאר שבעבר זו הייתה אבן חן נדירה, יקרה ומוערכת מאוד.

ישנם מספר פרמטרים להערכת הפנינה:

צורה – רוב הפנינים הטבעיות אינן עגולות ובעלות פגמים, פנינים עגולות וחלקות נחשבות למושלמות ולכן יקרות ומבוקשות. אך דווקא הפגם הוא סימן הכר של פנינה טבעית.

צבע – הפנינים מגיעות במגוון צבעים. השכיחים ביותר זה לבן, קרם וכסוף. הנדירים יותר הם צבע שמפניה, אפרסק, קוניאק, זהב ושחור.

ברק – כיצד קרני האור נשברים ומשתקפים מהפנינה.

גודל – ככל שהפנינה גדולה יותר היא נדירה יותר ולכן ערכה עולה. הפנינים המתורבתות קטנות יחסית, מסיבות מסחריות הצדפות לא שוהות זמן ממושך במים.

אצל סופיה, מעצבת תכשיטים תוכלו למצוא מגוון תכשיטים לבחירתכם המשלבים פנינים. לתיאום פגישה עם סופיה תתקשרו בטלפון. נשמח לראותכם.

מחפשים טבעות אירוסין מיוחדות שידהימו את הסובבים? הגעתם למקום הנכון. אפולו תכשיטים מזמינים אותך להנות משלל טבעות אירוסין מהממות ובמחיר חסר תקדים, היישר ממתחם הבורסה ליהלומים.

5/5 - (1 vote)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.