Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
טבעת יהלום שחור דגם "Lena"

מה זה יהלום שחור?

 

מחפשים תכשיטי יהלומים ואבני חן איכותיים? הגעתם למקום הנכון.

טבעות האירוסין ותכשיטי היוקרה שלנו מעוצבים בקפידה ובפיקוח סופיה, המעצבת הראשית. ניתן להזמין אצלנו תכשיטי יהלומים בהתאמה אישית מלאה לצרכי הלקוח, החל מגודל ואיכות היהלומים ועד סוג הזהב ועיטורים ייחודיים.

יהלום שחור הוא מהנדירים ביותר הקיימים בטבע, אבל כדי להבין מדוע הוא כל כך נדיר, נסביר מהם בכלל יהלומים ואיך הם נוצרים?

יהלום הוא מוצר צריכה קטן מאוד. יש לו מראה מנצנץ והוא המינרל הכי קשה בטבע, עד כדי כך שמשלבים יהלומים נחותים או מלאכותיים בציוד לניסור בטון, רק מסור יהלום יכול לו. היתרון של יהלום הוא שיש לו החזרה של אור וברק וזה נצחי. זה לא דוהה ולא משתנה. יש לו מבנה אטומי ייחודי והוא תמיד שומר על הערך שלו.

הוא מורכב מ-99.95% של פחמן והוא היחידי בטבע שיש לו רק יסוד אחד. חומרים אחרים מכילים גם מולקולות שהן בעצם צירוף של אטומים. עובדת היותו בעל יסוד אחד בודד, היא הסוד של כוחו וחוזקו. קשר בין אטומים מאותו סוג של חומר יותר חזקים מאשר קשר בין אטומים מסוגים שונים של חומרים.

הקשר בין האטומים שבתוך היהלום, הוא קשר קוולנטי ובפיסיקה הוא נחשב לקשר הכי חזק שיש בין אטומים. בסולם של דרגת קשיות החומר, ממוקם היהלום במספר 10. בסולם הזה כל חומר יכול לשרוט כל חומר שהוא מתחתיו, זה אומר שליהלום יש את הכוח לשרוט כל חומר אחר מהטבע.

למרות זאת אם יש שבר קטן וטיפול לא נכון ביהלום, הוא עלול להישבר לשניים. שבר כזה אפשרי שמום שבין הקשרים שבתוך היהלום יש גם נקודות של קשרים יותר חלשים, ואם היהלום נחבל במיקום כזה הוא עלול להישבר.

יהלום שחור נקרא גם קרבונאדו והוא שייך לקבוצת היהלומים הצבעוניים. כמו כן ניתן לייצר אותם בצורה מלאכותית ויש גם יהלום שחור סינטטי.

יהלום שחור נדיר מאוד

יהלומים שחורים מסוג קרבונדו, שונים מיהלומים לבנים ושקופים יהלום שחור הוא גביש לא טהור המכיל יהלום ועוד חומרים בשם: גרפיט, המאטיט, פחמן חסר צורה, פיריט ועוד. יש הבדל נוסף בעוצמת הברק שאין ליהלום שחור. הוא סופג אור ולא מחזיר אותו כמו שמתנהג יהלום לבן.

יהלומים שחוריים טבעיים, הכי קרובים במבנה שלהם ליהלומים טבעיים לבנים. לשניהם יש תכלילים אלא שביהלום השחור נאטמת השקיפות והוא שחור לחלוטין.

היום יהלום שחור הוא שיא האופנה ומשבצים אותו בטבעות, שרשראות ועוד. הוא מאד יוקרתי ויש לו מראה אלגנטי במיוחד. השימוש המרכזי של יהלומים שחורים הוא בתעשיית התכשיטים. רוב היהלומים השחורים משובצים היום בטבעות אירוסין והם עוברים השבחה או טיפול כלשהו. חלקם יכול להיות בצבע אפור מהטבע אבל הם מושחרים באמצעים שונים. יש כאלה המשביחים את היהלום השחור באמצעות קרינה שגורמת לו להיות בצבע ירוק כהה ממש כמו שחור.

משקלם של יהלומים

משקלו הסגולי של כל יהלום הוא 3.52. ככל שהחומר בו יותר דחוס, כך משקלו הסגולי יהיה יותר גבוה. פרמטר זה מאפשר למיין יהלומים לפי קטגוריה. כדי לייצר יהלום בטבע יש צורך בלחץ של 60 אלף אטמוספירות וטמפרטורה של 1300-2500 מעלות צלסיוס. מיליון נוצר בתוך 100 מיליון שנה ובעומר של בין 120-200 קילומטר בעמקי האדמה.

לכדור הארץ יש גרעין ומעטפת. הגרעין מכיל לבה לוהטת. ככל שמתקרבים מהגרעין על המעטפת הלבה מתקררת, בזמן של התפרצות וולקנית הלבה שמציפה את השטח החיצון ,סוחפת” אתה את היהלומים מעמקי האדמה. אותם זרמים של לבה, חודרים דרך קרום דק ויוצרים בור שמעליו יש הר געש. הר הגעש יכול להיעלם אבל התנאים של עמקי האדמה למציאת יהלומים עדיין קיימים. בדרך כלל אלה המקומות שבהם מקימים מכרות ומוצאים יהלומים, יהלום שחור ועוד. גם פעילות טקטונית של שני חלקי סלעים יוצרים פחמן המתגבש ליהלומים.

מאיפה מגיע היהלום השחור?

אבל יש מומחים הגורסים כי מקורם של יהלומים לבנים או יהלום שחור, איננו דווקא באטומים של הפחמן, ומדובר על חומר בשם גרפיט שנמצא בשכבות התחתונות של כדור הארץ, אשר בהגיעו לטמפרטורה מסוימת, הוא מתפרק ונוצר מחדש עם קשרים יותר הדוקים בתוכו. יש גם מי שגורס כי יהלומים הם פחמנים שנוצרים ממפגש של גז מתאן ולבה רותחת.

בסופו של דבר אף אחד לא יודע בוודאות מהו התהליך שבו נוצר יהלום שחור או יהלומים בכלל, אבל ידוע כי דרושים תנאים מסוימים ומיליוני שנים כדי לשבץ יהלום שחור בטבעת אירוסין או יהלום לבן בטבעת של יום הנישואין.

המבנה המולקולרי של היהלומים וכן יהלום שחור הוא קרבון – CARBON, והוא זה שהופך את היהלום לחומר חזק ושקוף. המבנה הפנימי שלו שכולל תכלילים, נוצר תחת חום ולחץ אטמוספרי במשך מיליוני שנים.

כמה עולה יהלום שחור?

יהלום שחור כמו שמעריכים יהלומים לבנים, מוערך ספציפית למשקלו גודלו ועוצמת הצבע שלו חשוב לומר שבהיסטוריה הראשונה שענדה יהלומים שחורים הייתה המלכה אליזבט רעייתו של אלברט, אשר הלך לעולמו בגיל צעיר. היא הפסיקה לענוד את היהלומים והפנינים הלבנים שלה ובמשך שנים עד למותה הלכה לבושה בשחור, מתאבלת על אלברט ועונדת תכשיטים עם יהלום שחור.

אז בעצם גילתה החברה הגבוהה את ייחודו של היהלום הזה, שהוא נדיר מאוד ביחס ליהלומים לבנים.

היהלום השחור הכי גדול בעולם הוא במשקל של 312.24 קארט כ-62.4 גרם. מי שטיפל בו היה תכשיטין משוויץ בשם פאואז גרוסי, שהעניק לו צורה של ורד בשיטת חיתוך עתיקה. יהלומים שחורים מאוד פופולריים היום בהודו.

זה מאוד טרנדי לענוד היום יהלום שחור, למרות שהוא לא נמדד בקארט כמו שנמדדים יהלומים לבנים ושקופים, עדיין יהלום שחור נמדד בצורה אחרת אבל יש לו ערך רב. אפשר לחתוך אותו בשיבוצים שונים ידועים ומקובלים וכן לשבץ אותו בטבעת או בעדי. הוא תמיד יפה, תמיד מרשים ונראה כמו אבן חן אבל זהו יהלום שחור נדיר. יש כמה כאלה המאוחסנים במוזיאונים ברחבי העולם.

יהלום שחור – שאלות ותשובות

כמה עולה יהלום שחור?באופן כללי, מחירי יהלומים שחורים זולים נעים מאזור ה- 300$ לקראט. יהלומי פנסי שחורים ינועו סביב 3,000$ – 5,000$ לקראט.האם יש לכם חנות פיזית?” answer-1=”בהחלט. ניתן להגיע ולהתרשם ממלאי תכשיטי היהלומים השחורים בחנות שבמתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן.”האם אתם מעצבים בהתאמה אישית?אכן, ניתן לתאם פגישה עם מעצבת התכשיטים שלנו ולהתאים עבורכם טבעת יהלומים שחורים ייחודית בהתאמה אישית מלאה.האם יהלומים שחורים הם אמיתיים?ישנם יהלומים שחורים וישנם יהלומי פנסי שחורים טבעיים. למרות ששני הסוגים אמיתיים, הצבע השחור מהקבוצה הראשונה אינו טבעי, אלא תוצאה של תהליך חימום מיוחד.מהם יהלומים שחורים משופרים?הודות ויהלומים שחורים נדירים כל כך, מספר יהלומנים החלו לשפר יהלומים חסרי צבע באיכות נמוכה באופן מלאכותי, על ידי תהליך חימום האבן הגולמית עד קבלת צבע שחור אטום. התהליך מוזיל את מחיר היהלום דרסטית לעומת יהלום שחור טבעי, אך הוא מלאכותי לגמרי ולא ידורג על ידי מכון GIA הגמולוגי.

תגיות: טבעת יהלום שחור במבצע, טבעת יהלומים שחורים לאישה, טבעת יהלום שחור לגבר, יהלומים שחורים טבעיים, טבעת שורה יהלומים שחורים, טבעות אירוסין לאישה, יהלומים אפורים, יהלום שחור תכונות

מחפשים טבעות אירוסין מעוצבות? הגעתם למקום הנכון. חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות אירוסין מעוצבות.

5/5 - (1 vote)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.