Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
איך לבחור צבע יהלום

איך לגרום ליהלום צהוב להיראות לבן

האם הצבע J של יהלום הוא צהוב מדי לשיבוץ בטבעת אירוסין?

האם יהלום בצבע J טוב מספיק לשיבוץ בטבעת אירוסין? האם הוא יראה צהוב מדי? המשיכו לקרוא את ההמלצות שלנו לקניית טבעות אירוסין משובצות עם יהלום צהבהב.

להלן מערכת דירוג צבעים אינטראקטיבית באדיבות GIA. הזיזו את המחוון כדי לראות דוגמאות של הצבעים השונים ביהלומים.

צבע J הוא בחלקו התחתון של טווח “כמעט חסר צבע” (“near colorless”). בדרך כלל נמליץ ללקוחות לא לקנות יהלום מתחת לדירוג צבע H. אבל, ניתן למצוא המון ערך ביהלום בצבע J ומיד נסביר מדוע.

עם חיסכון במחיר של עד 25% פחות מיהלום בצבע H, יהלום בצע J הוא אפשרות טובה לשקול לבעלי תקציב בינוני – נמוך.

במדריך יהלומים בצבע J הבא תלמדו:

  • איך צבע המתכת גורם להבדל עצום בנראות הטבעת.
  • איך פלואורסצנטיות יכולה לעזור לכם לשפר את הצבע.
  • שיבוצים מהם מומלץ להימנע.
  • צורות מהן מומלץ להימנע.

הבה נצלול לתוך המדריך לרכישת יהלום בצבע J.

האם יהלום בצבע J יראה צהוב?

לדעתנו המקצועית, אכן יהיה גוון צהבהב. אבל לא באופן קיצוני.

בכנות, זה באמת תלוי בכמה גורמים: עד כמה חדי עין אתם, מהי צורת היהלום, האם היהלום מוקף יהלומים אחרים לשם השוואה ועוד (והחשוב מכל, האם אתם מודעים לכך שמדובר ביהלום בצבע J ומחפשים את הגוון הצהוב). נעבור על כל הגורמים שמומלץ לשקול.

יש אנשים אשר רואים גוון צהוב קל ביהלום שמדורג בצבע J, בעוד שאחרים חושבים שהוא לבן מושלם.

קחו בחשבון שצבע לא משפיע על ניצוץ היהלום. החיתוך הוא הגורם העיקרי אשר יקבע את הברק ביהלום. אם ליהלום יש ניצוץ עז ומשקף הרבה אור לבן, זה יעזור למסך את צבעו. לכן, אם אתם מתכוונים לבחור יהלום בצבע J (או טווח קרוב אליו), מאוד חשוב לבחור יהלום בחיתוך הכי טוב שניתן.

יהלומים בצבע J הם יפהפיים בשיבוץ זהב צהוב

צבע חישוק הטבעת תלוי בטעם אישי. ואם האשה שלכם מעדיפה זהב צהוב או זהב ורוד, התמזל מזלכם! משום שתוכלו לבחור יהלום בדירוג נמוך יותר מבחינת צבע אבל עדיין לשמור על מראה יפהפה. תוכלו גם לחסוך לא מעט כסף.

באופן טבעי, יהלום יקלוט את הצבע שסביבו (במקרה הזה, צבע החישוק של הטבעת). לכן, אם שיבוץ היהלום הולך להיות בחישוק צהוב, אפילו היהלום השקוף ביותר יראה “חם” בגוון צהבהב. יהיה בזבוז לקנות יהלום לבן.

הבה נמחיש זאת בדוגמה הבאה:

הבדלי צבע יהלום בטבעות אירוסין
קרדיט: jamesallen.com

שני היהלומים בדוגמה לעיל הם בצבע J. אבל שימו לב למראה השונה שלהם בטבעות השונות. היהלום אשר משובץ בטבעת פלטינום בעל גוון צהבהב בולט, בעוד היהלום המשובץ בטבעת זהב צהוב נראה לבן יותר.

אם אתם מתכוונים לקנות טבעת אירוסין זהב צהוב, בקלות תוכלו לשבץ בה יהלום בצבע J ואפילו K.

אם אתם מתכוונים לקנות טבעת זהב לבן או פלטינום, אנחנו לא מעודדים אתכם לקנות יהלום כזה, אבל אם אינכם רגישים מדי לצבע או מעדיפים מראה “חם” יותר, לכו על צבע J. רק זכרו שהחיתוך צריך להיות איכותי מאוד.

חפשו יהלום בצע J עם ברק

אם התקציב שלכם מוגבל, זו אחת ההמלצות לחיסכון הטובות ביותר שלנו. חפשו יהלום בדירוג נמוך מבחינת צבע, אבל עם מידה רבה של פלואורסצנטיות.

פלואורסצנטיות היא כאשר רואים ביהלום זוהר רך תחת תאורת אולטרה סגול (בדרך כלל כחלחל). הזוהר נגרם כתוצאה ממינרלים מסוימים בתוך היהלום. התופעה טבעית לחלוטין ומופיעה בכשליש מכלל היהלומים.

בדרך כלל, פלואורסצנטיות לא גורמת לשום השפעות שליליות על מראה היהלום. למעט יהלומים בצבע גבוה (D-G), פלואורסצנטיות חזקה יכולה לגרום למראה מעורפל. אבל, ביהלומים בצבע נמוך יותר (צבע I ומטה), פלואורסצנטיות יכולה לשפר את הצבע!

הגוון הכחול מנטרל את הגוון הצהבהב ומשפר את הצבע הכללי של היהלום. בדרך כלל, צבע היהלום משתפר בדרגה אחת למעלה לכיוון הלבן יותר. על מנת לנצל זאת, חפשו יהלום בצבע J עם פלואורסצנטיות ברמה בינונית עד חזקה.

מה לעשות אם שיבוץ הטבעת כולל יהלומי צד?

משהו שחשוב לשקול והרבה מתעלמים ממנו הוא צבע היהלום המרכזי במידה ולצידו יהלומים אחרים. אם אתם מתכוונים לקנות טבעת אירוסין עם יהלומי צד (כמו בתמונה הבאה), חשוב מאוד להתאים את צבע האבן המרכזית עם צבע היהלומים שמצדדים.

טבעת אירוסין זהב לבן עם שלוש יהלומים מרכזיים ויהלומים קטנים בחישוק על אצבע אישה

כשמשבצים יהלומים אחד ליד השני, הרבה יותר קל לזהות אם יהלום נראה צהוב יותר מהיהלום השכן. ואתם ממש לא רוצים שהיהלום המרכזי יהיה זה שצהוב יותר.

שיבוץ נוסף שיש לשים לב אליו הוא שיבוץ “Halo”. טבעות אירוסין Halo הן טרנד פופולרי מאוד הודות להדגשת היהלום המרכזי על ידי יהלומי הצד המקיפים אותו. דוגמה לשיבוץ Halo ניתן לראות התמונה הבאה.

טבעת אירוסין Halo משובצת בצדדים

צורת היהלום שתבחרו היא חשובה

צורות יהלומים שונות מקרינות את צבע היהלום באופן שונה. אנו ממליצים על צבע J רק אם חיתוך היהלום הוא עגול. חיתוך עגול מקרין את הזוהר הבוהק ביותר ולכן ביכלתו להסתיר טוב יותר את גוון הצבע.

חיתוכים מדורגים, כגון אמרלד ואשר, הם בעלי “שולחן” גדול ופתוח אשר מאפשר להראות עמוק לתוך גוף היהלום. בקלות ניתן להבחין בהבדלי הצבע ביהלום. אנו ממליצים על צבע לא פחות מ H.

צורות עם קצוות מחודדים, כמו אגס ומרקיז, ילכדו את הצבע בקלות.

בשורה התחתונה

לסיכום, להלן המלצותנו למי ששוקל לקנות יהלום בצבע J:

  1. תקנו את החיתוך הטוב ביותר שניתן. חיתוך איכותי ממסך טוב יותר את צבע היהלום.
  2. זהב צהוב מחמיא ליהלום בצבע J טוב יותר. אבל אל תירתעו מזהב לבן או פלטינום.
  3. חפשו יהלום בצבע J עם פלואורסצנטיות בינונית עד חזקה לשיפור נראות הצבע.
  4. בדרך כלל, צורות שונות של יהלום יראו צהובות יותר מיהלום עגול בצבע זהה.

יהלום בצבע J הוא נהדר לבעלי תקציב מוגבל מאוד. לדעתנו, יש ליהלום גוון צהוב נראה לעין. אבל אם אין יהלום שכן לשם השוואה או אם אינכם רגישים מדי לצבע, סיכוי טוב שלא תבחינו בהבדלים. קחו בחשבון שהיהלום יראה צהוב יותר בטבעת מזהב לבן או פלטינום. כמו כן, חשוב שתקנו את החיתוך הטוב ביותר שניתן.

מחפשים טבעת יהלומים מעוצבת באיכות פרימיום? טבעות גדולות מקוריות בעיצוב מדהים וייחודי? הגעתם למקום הנכון. Sophia Fine Jewelry מבית אפולו תכשיטי יהלומים מביאה לך את המילה האחרונה באופנת תכשיטי היהלומים המעוצבים.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

4.5/5 - (2 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.