Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
טבעת אירוסין לאישה

באיזה אצבע שמים טבעת אירוסין לאישה

טבעת אירוסין: כללים

אף על פי שתרבויות רבות אימצו את מנהג טבעת האירוסין, אין הדבר מחייב ותרבויות רבות חוגגות אירוסין בין גבר לאישה באופן שונה.עם זאת, ברוב תרבויות המערב זוגות לא מרגישים את מימוש המחויבות הזוגית ללא טבעת אירוסין.

דבר נוסף הוא שאין ממש זמן מוגדר לקניית טבעת אירוסין והתזמון משתנה, כל מקרה לגופו. אבל, חושב לזכור כי הבטחת האירוסין (כשהכוונה כנה ואמיתית) צריכה להתלוות ברכישת טבעת האירוסין.

באיזה אצבע שמים טבעת אירוסין לאישה?

עבור מי שאינו יודע, טבעת האירוסין נענדת על האצבע השנייה מן הזרת (אצבע קמיצה) של יד שמאל כיוון שבימי קדם האצבע נחשבה ליחידה שכוללת וריד שהולך ישירות ללב. לכן, האמינו שטבעת על אצבע זו תבטיח חיי נישואים ארוכים ואוהבים.לעיתים, כשישנה הבנה שהזוג בסופו של דבר יתחתן, הגבר יכול להוסיף מגע של דרמה בשילוב רומנטיקה להצעת הנישואין על ידי המצאת טבעת בזמן שאלת השאלות בשלב מסוים ביחסים, כגון, בארוחת ערב חגיגית לציון אירוע כלשהו, או בעת חופשה חלומית באי טרופי, או בחגיגת יום הולדת של אחד מבני הזוג.

טבעות אירוסין משובצות יהלומים

באופן מסורתי, אם טבעת אירוסין מוצגת ונענדת, היא בדרך כלל כוללת יהלום. אבל שוב, אין “חוקים” לפיהם “אמורים” לנהוג ומדובר במסורת ונורמות שניתנות לשינוי – לא כל טבעות אירוסין כוללות יהלום. לכן, אם תבחרו להציג טבעת, החשוב מכל הוא שתרצו את עצמכם ואת מצב העובר ושב שלכם בבנק. ישנם אנשים שיעדיפו טבעת אירוסין שעוברת בירושה במשפחה; העיקר מה שמסב לכם אושר.

עוד מימי האריסטוקרטים של המאות הקודמות, נהוג שהגבר יכסה את ההוצאה על טבעת האירוסין כסמל למחויבות ורצינות לקשר. עם זאת, הודות ואין חוקים, לעיתים הכלה לעתיד משתתפת בהוצאה הכספית על הטבעת במידה ומדובר בטבעת יקרה במיוחד.

בדרך כלל, הכלה לעתיד היא זו שרוכשת את טבעת הנישואין של החתן לעתיד והוא רוכש את טבעת הנישואין שלה.

מקור טקס החלפת טבעות הנישואין והאירוסין חוזר אחורה לימי קדם בהם טבעות זהב הופצו כמטבע לאמצעי סחר, או בפשטות, כסף. החתן לעתיד היה מציע לכלתו טבעת זהב כאמצעי תשלום חלקי וכסמל לכוונותיו הכנות וביטוי לרגשותיו.

באיזה שלב עונדים טבעת אירוסין?

שוב, מדובר בבחירה אישית אבל מיותר לציין שענידת טבעת אירוסין בשלבים הראשונים של הקשר היא מקרה יוצא דופן הודות ומדובר בסמל לאירוסים לקראת נישואין.

טבעת האירוסין בדרך כלל מוצגת בפני חברים ובני המשפחה קרוב למועד הנישואין כדרך להודיע על האירוע. בדרך כלל, הכלה לעתיד תסתיר את היד עם הטבעת ותשלוף אותה בהפתעה לעיני כל כאות הכרזה.

במידה והזוג מחליט לחגוג את אירוע האירוסין, החתן לעתיד יתן את הטבעת לכלתו באירוע ויניח אותה על אצבע כלתו לעתיד – סביר להניח שלא תהיה אישה אחת באולם שלא תזיל דמעות של אושר.

ענידת טבעת אירוסין ביום המיוחל

לעיתים עולה בלבול בנוגע לאצבע עליה יש לענוד את הטבעת בטקס הנישואין. הנורמה מכתיבה שטבעת האירוסין וטבעת הנישואין תענדנה על יד שמאל; טבעת האירוסין על אצבע הקמיצה וטבעת הנישואין לצידה.

אצבע טבעת האירוסין ביהדות

בדומה לתרבויות המערב, ביהדות גם כן נהוג לענוד את טבעת האירוסין על אצבע הקמיצה של יד שמאל. אם כי מקור המנהג אינו ודאי, כפי שצינו קודם, ההשערות מעניינות למדי.

בנוסף להשערת הוריד שעובר מהקמיצה ללב, השערה נוספת קשורה לעובדה שרוב האנשים בעולם הם ימינים, ולכן נוח יותר לנשים לענוד את טבעת האירוסין ביד שמאל שהיא היד הפחות פעילה. בכך, טבעת האירוסין לא מפריעה בפעילויות יום יומיות מוטוריות, מה שגם מפחית את סיכוי הטבעת להינזק.

מחפשים טבעות אירוסין במחיר שפוי? חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

4.3/5 - (31 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.