Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
טבעת קושן סוליטר דגם "Epic"

פלורוסנטיות בטבעות משובצות יהלומים

טבעות משובצות יהלומים

נשים ויהלומים הם החברים הכי טובים. אין אישה שלא אוהבת תכשיטי יהלום ואלה מככבים בסוגים שונים של טבעות יהלומים יוקרתיות, טבעות מעוצבות ועוד.

אבל כמה שהיום יהלומים הם זמינים, חשוב לציין כי עד המאה ה-17 הם לא זכו להערצה גדולה, ורוב התכשיטים היו משובצים באבני חן ופנינים. כאשר השתמשו בהם, זה היה בצורה הגולמית שלהם כמו שתי פירמידות מחוברות בבסיסן, כך שובץ היהלום במקור ללא כל ליטוש. טבעות יותר קדומות מהמאה השלישית לספירה היו משובצות ביהלומים מעין אלה.

במאה השישית לפני הספיקה התגלו לראשונה היהלומים והם שובצו בעיקר בכתרים של מלכים, בחרבות של אצילים וגיבורים וגם בגביעים. מכאן החלה בעצם היוקרתיות של היהלומים, זו שהופכת אותם לאבן אצילה ומבוקשת עד היום.

טבעות יהלומים יוקרתיות

טבעת יהלומים מעוצבת דגם "Royal Ann"
טבעת יהלומים מעוצבת דגם “Royal Ann”

מאז ומתמיד ערכו של היהלום נמדד בקארט. היהלום הכי גדול בעולם הוא במשקל של 530.2 קרט והוא נמצא בארמון המלוכה באנגליה אחרי שניתן כמתנה ממשלת טראנסוואל (מדינה שכבר לא קיימת) למלך אדווארדס.

נשים מעריכות טבעות יהלומים יוקרתיות עם כמה יהלומים או יהלום אחד בקרט גבוה. אין ברק יותר מרשים ממראהו של יהלום. הוא עשוי מפחמן והוא המינרל הכי קשיח בטבע. דרגת הקושי שלו היא 10. רק במאה העשרים החל ייצור מלאכותי של יהלומים. נשים שיודעות ואוהבות יהלומים אוהבות אותן טבעיים לגמרי.

קארט הוא יחידת המשקל של יהלומים. הוא שווה ערך ל-200 מ”ג מהמשקל האמתי. יהלום בגודל של 5 קארט שוקל בעצם גרם אחד. סימון הקארט נעשה ע”י האותיות CT. טבעת יהלומים לנשים יכולה להיות משובצת עם כמה יהלומים וגם טבעת משובצת יהלומים היקף מלא.

טבעות משובצות יהלומים, יכולות להיות כטבעות אירוסין, מתנה ליום הולדת וזו בעיקר מתנה מגבר לאישה, חבר לחברה ועוד.

מחירי טבעות יהלומים

מחירי טבעות משובצות יהלומים מושפע מגודלו של היהלום. יהלומים גדולים הם נדירים מאוד. משקלו של יהלום 1.5 קארט יהיה זול יותר כמובן ממשקלו של יהלום 2 קארט. אבל לא רק הגודל הוא שקובע את המחיר, כאשר מדובר ביהלומים יש חשיבות גדולה מאוד לאיכות של היהלום וכדי שהוא יהיה יהלום איכותי הוא חייב לעמוד בכמה פרמטרים.

קחו למשל טבעות יהלומים מעוצבות או טבעת יהלומים שורה, כיצד נאמוד את ערכן?

יהלומים הקטנים מ-1 קראט נאמדים ביחידת משקל של נקודות. למשל יהלום שמשקלו 0.40 שוקל 40 נקודות.

עיקר המחיר של טבעות יהלום, נקבע בשל גודל היהלומים והאיכות. טבעת  משובצת ביהלום בגודל חצי קארט יכולה לעלות 6000 ₪ , אבל יש כל מיני מחירים ותלוי כאמור באיכות של היהלום. הטבעות הכי מבוקשות היום הן טבעות יהלום סוליטר או טבעת עם יהלום באמצע ושניים בצדדים.

ניקיון יהלומים הוא אחד מהפרמטרים הקובעים את איכותו. הניקיון מתייחס לתכלילים הטבעיים בתוך היהלומים שנוצרו בעמקי האדמה. לכל יהלום יש את “הגוף הפנימי” המיוחד שלו. ציוני הניקיון מצוינים באותיות. FL הכי גבוה ו-I הוא הכי נמוך.

טבעות משובצות יהלומים לא קונים בלי אישור של תעודה גמולוגית אמינה אמינה

GIA הוא שמו של מכון גמולוגי מארה”ב, שיש לו סניפים בכל העולם. יהלומנים שולחים אליו יהלומים לבדיקה כדי לקבל אישור. תעודה של GIA מפרטת את תכונות כל יהלום ואת ערכו. היהלומים הנושאים תעודות אלה, נחשבים ברמה הכי גובה בעולם. מכון GIA מחמיר מאוד והתקנים שלו קפדניים ומחמירים ביותר.

הוא בעצם האוטוריטה העליונה להערכת יהלומים בכל העולם. כל יהלום שמגיע למכון נבדק , ועל חגורת היהלום יש חריטה של מספר התעודה. זוהי תעודה סחירה וחשובה. יהלומים נושאי תעודה של המכון יהיו בגודל של 0.30 ומחצי קארט ומעלה.

טבעות משובצות יהלומים יכולים להיות גם בלי התעודה של GIA, כאמור זה תלוי במשקלן.

יש יהלומים פלורנסנטיים

האם יצא לכם לראות יהלומים פלורסנטיים? הם יכולים להיכלל בשלל טבעות משובצות יהלומים, בטבעות יהלום שורה, או היקף מלא. יש להם צבע לבן אבל גם קצת כחלחל כמו של נורת פלורסנט. למעשה התכונה הזו היא סוג של “זריחה” של היהלום תחת קרינה כלשהי. היהלום הזה משנה את הגוון שלו כל הזמן.

באור תהיה עליו קרינה אולטרא סגולית והוא יהבהב בכחלחל. ל-50% מהיהלומים יש זריחה פלורסנטית, אבל רק ל-10% מהם תהיה זריחה חזקה מאוד. לפלורנסטיות יש דרגות והן: אין זריחה, זריחה חלשה מאוד, חלשה, מעט זריחה מורגשת, זריחה מורגשת, זריחה בינונית, זריחה חזקה, זריחה חזקה מאוד.

טבעות משובצות יהלומים מומלץ שלא יהיו עם יהלומים פלורסנטיים.

בשנים האחרונות עם הקאמבק הגדול של טקסי האירוסין והצעות הנישואין, חזרו טבעות האירוסין עם היהלום לככב בגדול. אפשר לומר כי טבעת אירוסין עם יהלום, היא תמיד טבעת היהלום הראשונה שיש לכל אישה. יש כאלה שבכל לידה מוסיפים לה עוד יהלום. אז אם למשל היא ילדה במזל טוב 10 ילדים, טבעת היהלום שלה תהפוך לטבעת עם יהלומים על כל ההיקף.

מחפשים טבעות אירוסין מיוחדות שידהימו את הסובבים? הגעתם למקום הנכון. אפולו תכשיטים מזמינים אותך להנות משלל טבעות אירוסין מהממות ובמחיר חסר תקדים, היישר ממתחם הבורסה ליהלומים.

5/5 - (1 vote)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.