Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
טבעות אירוסין מיוחדות

16 עובדות מעניינות על יהלומים

16 עובדות מעניינות על יהלומים

יהלומים הם אבן המזל של חודש אפריל, מה שאומר שלבחורות שנולדו באפריל יש סיבה נוספת לבקש במתנה תכשיט יהלום נוצץ (או לקנות יהלומים בעצמן).

כדי להלל את אבני החן המהממות האלה, ריכזנו שש עשרה עובדות מעניינות ופיסות מידע על המקור וההיסטוריה של היהלומים:

1. הרומאים והיוונים העתיקים האמינו שיהלומים הם דמעות של אלים או רסיסים של כוכבים נופלים, והרומאים האמינו שקצה חצו של קופידון היה עטור יהלומים (אולי האסוציאציה המוקדמת ביותר בין יהלומים לאהבה רומנטית).

2. היהלומים הם בני מיליארדי שנים – במקרים מסוימים יותר משלוש מיליארד שנים.

3. יהלומים נוצרים בכ- 160 קילומטרים מתחת לאדמה ומגיעים אל פני השטח של הקרקע כתוצאה מהתפרצויות געשיות עמוקות.

4. היהלומים עשויים מיסוד יחיד – הם כמעט ב- 100% עשויים מפחמן. תחת החום והלחץ העצום עמוק מתחת לפני השטח של כדור הארץ, אטומי הפחמן נקשרים בצורה מיוחדת שיוצרת את המבנה הגבישי הנדיר והיפהפה של היהלומים.

5. המילה יהלום (באנגלית “diamond”) נגזרת מהמילה היוונית “adamas”, שמשמעותה בלתי מנוצח או בלתי שביר.

6. יהלומים הם החומר הקשה ביותר בטבע. הדבר היחיד שיכול לשרוט יהלום הוא יהלום אחר.

7. היהלומים הוערכו ונאהבו במשך אלפי שנים. ישנן הוכחות לכך שיהלומים נאספו ונסחרו בהודו עוד במאה הרביעית לפני הספירה. במאה הראשונה לאחר הספירה, נאמר שחוקר הטבע הרומאי פליני אמר, “יהלום הוא בעל הערך הרב ביותר, לא רק בקרב אבנים יקרות, אלא גם בקרב כל הדברים בעולם הזה”.

8. הינדים עתיקים השתמשו ביהלומים בעיניהם של פסלים דתיים, הם האמינו שיהלום יכול להגן מפני סכנה על מי שעונד אותו.

9. תרבויות עתיקות רבות האמינו שיהלומים נותנים לעונד אותם כוח ואומץ במהלך קרב, ומלכים מסוימים ענדו יהלומים על מדי השריון שלהם בעודם דוהרים אל הקרב.

10. במהלך ימי הביניים היהלומים נחשבו כבעלי סגולות ריפוי, בעודם מסוגלים לרפא מחלות החל מעייפות וכלה במחלות נפש.

11. המדינות שמהוות את המקור העיקרי ליהלומים התחלפו לאורך הזמן. הודו הייתה המקור הראשון ליהלומים בעולם, החל מהמאה ה- 15 כאשר יהלומים הודים החלו להימכר בוונציה ובמרכזי מסחר נוספים באירופה. לאחר מכן, במאה ה- 18 אספקת היהלומים של הודו ירדה וברזיל הפכה למקור היהלומים העיקרי בעולם, עד סוף המאה ה- 19, כאשר התגלה מאגר יהלומים גדול בדרום אפריקה. כיום, יהלומים נכרים באזורים רבים בעולם. כל היהלומים של תכשיטי אפולו מגיעים ממכרות בקנדה, בוטסואנה, נמיביה ורוסיה.

12. היהלום הגדול ביותר שנתגלה עד כה נקרא יהלום קולינן, ומשקלו המדהים הוא 31 קראט, או 1.33 פאונד (כ- 603 גרם). הוא התגלה ב- 1905 בדרום אפריקה, בעלי המכרה ומנהיגי דרום אפריקה נתנו את היהלום למלך אדוארד. בסופו של דבר הקולינן נחתך לתשעה יהלומים גדולים ול- 100 קטנים, ושלושת היהלומים הגדולים ביותר מוצגים במצודת לונדון כחלק מתכשיטי הכתר.

13. השימוש הראשון הידוע בטבעת אירוסין עם יהלום התרחש ב- 1477, כאשר הארכיבישוף מקסימיליאן מאוסטריה נתן למארי מבורגונדי טבעת זהב המכילה את האות “M” שנכתבה ביהלומים.

14. יהלומי מעבדה מציגים מבנה כימי זהה ותכונות פיזיות זהות לאלה של יהלומים המופקים בכרייה מהאדמה. אפילו גמולוגים מומחים לא יכולים להבחין בין יהלומי מעבדה לבין יהלומים שהופקו בכרייה ללא בדיקות מקיפות תוך שימוש בציוד מיוחד. בתכשיטי אפולו ישנו מבחר רחב של יהלומי מעבדה.

15. העובדה המדהימה ביותר על יהלום: מדענים גילו כוכב לכת אשר לפי דעתם מורכב ברובו מפחמן, ושליש ממנו הוא יהלום טהור! בעודו התגלה ב- 2004, כוכב הלכת נע סביב כוכב סמוך בשביל החלב, והוא מכונה “55 Cancri e” (שזה, לפי דעתנו, שם לא מספיק מפואר לכוכב לכת יוצא מן הכלל שכזה). אולי דבר מדהים אף יותר הוא שמדענים גילו כוכב שמהווה בעצם יהלום של עשרות מיליארד וטריליון קראט. הם כינו את הכוכב לוסי על שם שיר של הביטלס “Lucy in the sky with diamonds” (לוסי ברקיע היהלומים) (אנחנו מאשרים).

16. טכנולוגיה מתקדמת מאפשרת יצירת יהלומים סינתטיים, כל כך דומים ליהלומים טבעיים שלאדם הממוצע כמעט בלתי אפשר להבחין בהבדלים.

בעוד שיהלומים בברור סיפקו לאנשים אושר רב לאורך ההיסטוריה, לעתים קרובות הם גם גרמו לסבל בקהילות בהן הם נכרים. בתכשיטי אפולו, אנו מאמינים שהיהלומים מנצנצים יותר כשהם מופקים בצורה אתית וידידותית לסביבה.

מחפשים טבעת אירוסין מרובעת במחיר שפוי? חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות יהלומים מעוצבות.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

5/5 - (1 vote)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.