Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ

טבעות אירוסין וינטאג’

טבעות אירוסין וינטאג’

מחפשים טבעות אירוסין וינטאג’? Sophia Fine Jewelry מבית אפולו תכשיטי יהלומים, מביאה לך תכשיטי יהלומים מעוצבים בעיצובי וינטאג’ מהממים.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

טבעות אירוסין וינטאג’ לדוגמה

כיצד טבעות אירוסין בסגנון וינטאג’ נבדלות מטבעות מודרניות?

אם את מנסה לבחור בין טבעת אירוסין וינטאג’ לבין טבעת אירוסין מודרנית, את צריכה לשקול הרבה דברים. יש כל כך הרבה הבדלים בין שני סוגי הטבעות האלה!

כתבה מומלצת: הסימבוליות שמאחורי טבעות אירוסין משובצות יהלום בסגנון וינטאג’

מה שנחשב לאופנתי בזמנו משחק תפקיד משמעותי במה שנחשב כיום לטבעת בסגנון וינטאג’. לטבעות האלה באמת יש מראה ומרקם שונים מאלה של טבעות מודרניות בגלל מרכיבים כמו מתכות, אבנים מרכזיות וחיתוכי יהלומים שבהם נעשה שימוש.

אין החלטה נכונה או שגויה כשמגיעה השעה לבחור טבעת אירוסין. פשוט תוודאי שאת מבינה כיצד ומדוע טבעות אירוסין בסגנון וינטאג’ נבדלות מטבעות מודרניות. להלן 6 גורמים שונים שאליהם צריך לשים לב בעת בחירה בין שני סוגי הטבעות:

1. חיתוך יהלום

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין יהלומי וינטאג’ לבין יהלומים מודרניים הוא צורת החיתוך שלהם. חיתוך היהלום מתייחס לאופן שבו ה”פאות” והזוויות של היהלום עובדות ביחד כדי להחזיר אור. האופן שבו היהלום חתוך משחק תפקיד בניצוץ, בזוהר וביופיו של היהלום. יהלום בעל חיתוך טוב הינו פרופורציונלי ומגדיל את החזר האור של אבן החן.

יהלומי וינטאג’ התאפיינו בחיתוכים עמוקים יותר, לכן בדרך כלל הם נראים קטנים יותר מיהלומים מודרניים בעלי משקל קראט זהה. כמו כן, יהלומי וינטאג’ נחתכו באופן שאפשר להם לנצנץ גם בתאורה עמומה. הרבה מחיתוכי יהלומים פופולריים, כמו יהלום בליטוש ישן, נחתכו כך שיתאימו לאור נרות מאחר שבאותה התקופה לא היה חשמל. לכן יהלומי וינטאג’ יתאפיינו בסוג שונה של ניצוץ שישדר תחושת חמימות.

שלושה חיתוכי יהלום בסגנון וינטאג’ הנפוצים ביותר שאותם ניתן למצוא הם חיתוך בליטוש ישן, חיתוך אירופאי ישן, וחיתוך כרית עתיק. קראי עליהם כאן.

כיום, יהלומים מודרניים נחתכים בצורה “מעוגלת” ומתאפיינים בחיתוכים כמו נסיכה וחיתוך עגול. יהלומים מודרניים נחתכים באופן שמגדיל את החזר האור שלהם ככל הניתן.

2. דירוג צבע היהלום

ביהלומים מודרניים, יהלום מושלם יתאפיין בדירוג צבע D, E או F. ה- GIA (המכון הגמולוגי האמריקאי) מחשיב את היהלומים האלה כ”חסרי צבע”, דבר שנחשב כיותר נחשק. אם תנועי במורד הסולם, ליהלומים עם דירוגי צבע N עד Z, תתחילי לשים לב לגוון צהוב ביהלום שאינו נראה מושך במיוחד.

עם זאת, יהלומי וינטאג’ יתאפיינו לעתים נדירות בדירוגי צבע שנעים מ- D עד H (או חסרי צבע וכמעט חסרי צבע). הסיבה לכך היא משום שלפני שנים רבות הייתה כמות מעטה יותר של מכרות יהלומים, לכן היה קשה יותר למצוא יהלומים חסרי צבע. ומרבית יהלומים חסרי הצבע או כמעט חסרי הצבע שנמצאו נחתכו מאז ליהלומים בחיתוך מודרני ליצירת רווחים גבוהים יותר בסוף שנות ה- 70 ושנות ה- 80. יהלום וינטאג’ חסר צבע הוא דבר נדיר במיוחד משום שקיימים כיום מעטים בלבד.

3. יהלומים לעומת סוגים אחרים של אבני חן

הרבה יותר נפוץ לראות אבני חן צבעוניות בטבעות אירוסין בסגנון וינטאג’, כגון אבני אודם, אמרלד וספיר. מצד שני, טבעות האירוסין המודרניות ביותר מצוידות ביהלומים לבנים בתור אבן החן המרכזית.

עם זאת, הפירוש המודרני הזה שניתן לטבעות אירוסין משתנה בהדרגה. טבעות אירוסין מודרניות עם אבני חן או אפילו יהלומים שחורים או צבעוניים הופכות ליותר נפוצות.

4. סוגי מתכות

מאוד נפוץ ומקובל להשתמש בזהב צהוב בתור המתכת הנבחרת לטבעת אירוסין בסגנון וינטאג’. מתכות נפוצות אחרות לטבעות וינטאג’ הן פלטינה וטבעות ממתכת זהב ורוד.

טבעות אירוסין מעוצבות בצורה מודרנית יתאפיינו בבחירות שונות למדי של מתכות עבור הטבעות. ניתן לראות כי זהב לבן הוא האפשרות המועדפת עבור טבעות אירוסין רבות משום שהגוון משדר את הסגנון של הכלות המודרניות שמעדיפות גוונים טבעיים של תכשיטים כסופים. הצבע הכסוף נחשב לצבע קליל יותר שמתאים למלתחה המודרנית.

5. סגנונות

באופן כללי, טבעות אירוסין בסגנון וינטאג’ בדרך כלל מתאפיינות בעיצובים מהודרים וישנה סבירות גבוהה יותר שהן הוכנו בעבודת יד. לעתים קרובות ניתן למצוא על טבעת וינטאג’ קישוטי רקמה בחוטי זהב או מתכת בעובדת יד. בשל כך, כל טבעת היא ייחודית ולא תהיה סימטרית בצורה מושלמת משני צדי האבן. אבל אנשים רבים אומרים שזה מה שמוסיף לקסם של הטבעת.

טבעות מודרניות, לעומת זאת, יותר צפויות להיות נקיות, חלקות וישרות. לעתים קרובות טבעות אירוסין מודרניות מיוצרות בייצור המוני, לכן לא ניתן למצוא פרטים שהוכנו בעבודת יד בכל טבעת. כיום טבעות האירוסין הן יותר אחידות, כפי שמעדיפים מרבית האנשים.

טבעות אירוסין וינטאג’

בעשורים האחרונים, יש קאמבק גדול לאקט האירוסין בין בני זוג. זהו האקט המחייב טבעת בקופסה, רצוי קטיפה אדומה ובתוכה בדרך כלל טבעת היהלום הראשון של המאורסת הטרייה.

משמעות מתן וקבלת הטבעת היא התחייבות לשמירת הנאמנות של בני הזוג זה לזו, ואף התחייבות לנישואין. בחלוף תקופת זמן מסוימת, תקבל הכלה מתנה נוספת והיא טבעת נישואין.

המושג וינטאג’ חדר גם לתחום של טבעות אירוסין מיוחדות, או טבעות אירוסין מעוצבות. כאשר מדברים על תקופת הוינטאג’ מסמנים בערך את השנים 1950-1970. לפני 1950 מדובר על תקופה שמוגדרת “עתיקה” ואחרי 1970 מתחילים לספור לפי שנים. אייטיז, ניינטיז ועוד.

הוינטאג’ הוא חלק מהאופנה היום. יותר נכון לדייק שמה שנראה היום כמו וינטאג’ הוא בעצם רטרו- העתקת הוינטאג’, חיקוי ועוד.

זה קורה באופנה, בהלבשת הבית, זה קורה באדריכלות וזה קורה גם במגוון טבעות אירוסין וינטאג’, יש כאלה שהולכות על זה בטוח.

מה מאפיין טבעות אירוסין וינטאג’?

מה שמאפיין את כל אופנת הוינטאג’ וגם טבעות אירוסין וינטאג’, זו הירידה לפרטי פרטים. מדובר על תקופה בה לא היה קיים יבוא מסין, וכל מה שנעשה בתחום התכשיטים נעשה כמעט כמו עבודת אומנות של צורפים מומחים.

הטבעות היו מאוד מושקעות וניכר עליהן שהן עוצבו עם השקעה מלאה כולל התייחסות לעיצובים מיוחדים ועד לאיכות של הטבעת, חומרי הגלם, השיבוץ, החריטות ועוד. שום דבר שלא היה מובן מאליו והכול היה מושקע ומושלם.

בתקופת הוינטאג’ אנשים חיו בצניעות, הלכו עם אותה חליפה 30 שנה ולנשים לא הייתה יותר מטבעת יהלום אחת (מלבד אליזבט טיילור כמובן). זה אומר שיכולת לרכוש טבעת אחת לכל החיים והיא תמיד הייתה מיוחדת ו- ONE OF A KIND.

זה לא היה חיקוי של שום דבר, וזה לא היה פס ייצור כמו שקורה היום. כל טבעת הייתה בדגם אחד ומיוחד, והיה נהוג אז, כמו שהזמינו הביתה תופרות לתפור בגדים גם להזמין תכשיטים בהזמנה מצורף.

הטבעות היו מאופיינות בהרבה סטייל מאופק ולא צעקני. היו אלה טבעות מאוד קלאסיות ועדינות. בלי שום צורך של העונדות אותן להרשים, אלא פשוט לאהוב את מי שהעניק להן את טבעת האירוסין.

טבעות אירוסין עם יהלום סוליטר

טבעת עם יהלום סוליטר היא טבעת אירוסין קלאסית. היא יכולה להיות עשויה מזהב לבן ויכולה להיות מעוצבת בזהב. כאמור בדרך כלל טבעות אירוסין בסגנון וינטאג’ יכולות להיות משובצות עם יהלום אחד קלאסי כמו סוליטר או כמה יהלומים יחד.

יהלומים נחשבים למינרל הכי יקר טבע. הם נוצצים כמו האהבה ולכן טבעות אירוסין מעוצבות מתאימות לכל אישה. גודל היהלום, הקארט שלו יותר נכון ואופן הליטוש הם שמשפיעים הל מחירו. מחירן של טבעות אירוסין יכול להתחיל ממחיר של 2000 ₪ ולהגיע גם לאלפי שקלים.

דבר נוסף שאפשר לומר על טבעות וינטאג’, זה שהן הושפעו מתכשיטי האופנה של שנות השבעים ולכן היו יכולות להיות גם משובצות עם אבני חן גדולות וצבעוניות מצד אחד, או מוקפדות בשיבוץ יהלומים קטנים ועדינים מצד שני.

פשטות היא מילת המפתח

חשוב להבין שתקופת הוינטאג’ נופלת על אנשים שזה עתה סיימו שני עשורים אחרי מלחמת עולם שנייה. הם עסוקים בהתארגנות לחיים החדשים שלהם, והעידון והאיפוק בתקופה הזו מאפיינים גם את אופנת הבית, גם את אופנת הלבוש וגם את התכשיטים.

טבעות אירוסין בסגנון וינטאג’, הן עדינות, לא ראוותניות ולא צועקות. הן מאופקות אבל בעלות כוח ממש כמו האנשים עצמם. ממש כמו החיים באותה תקופה.

טבעות אירוסין וינטאג’ – שאלות ותשובות

כמה עולה טבעת אירוסין וינטאג’?

באופן כללי, מחיר טבעות וינטאג' יכול להתחיל ב 1800 שח והשמיים הם הגבול.

יש לכם חנות פיזית?

ניתן להגיע ולהתרשם ממלאי טבעת אירוסין וינטאג’ שלנו בחנות שבמתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן.

מה ההבדל בין טבעת אירוסין וינטאג’ למודרנית?

ההבדלים הניכרים הם בחיתוך יהלום, דירוג צבע היהלום, סוגי מתכות, עיצובים שונים ואפילו אבן חן כגון ספיר או רובי במקום יהלום. ניתן לקרוא עוד על כך במאמר שבאתר.

האם מומלץ לקנות טבעת אירוסין וינטאג'?

הטבעות מאופיינות בהרבה סטייל מאופק ולא צעקני, לרוב מדובר בטבעות קלאסיות ועדינות. הסגנון תלוי בטעם אישי.

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה

סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.