Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
משלוחים חינם לכל חלקי הארץ
תכשיטי יהלומים בעיצוב אישי - שיבוץ

יהלומנים ואומנות חיתוך וליטוש היהלומים בבורסה ליהלומים

יהלומנים ואומנות חיתוך וליטוש היהלומים בבורסה ליהלומים רמת גן

יהלומנות: מבוא

תאמינו או לא, ברחבי העולם ישנם אנשים שעוסקים בתחום הסחר באבנים יקרות שרוכשים ציוד חיתוך וליטוש יהלומים, רוכשים בדרך זו או אחרת אבני גלם, ומנסים לחתוך וללטש יהלומים בעצמם. עם הניסיון לבצע את העבודה אין כלל בעיה, אנו מריעים להם על היוזמה ובעיקר על האומץ הודות ומדובר בהשקעת כסף רב.

בהחלט ניתן לחסוך כסף על ידי החיתוך והליטוש העצמאי, אבל רק במידה ולרשותך יהלומן מקצועי ומנוסה – לסוחר שמתעסק עם אבני חן רגילים בדרך כלל אין את הידע והמיומנות הדרושים לעסוק בחיתוך יהלומים. מיותר לציין שאפילו יהלומן לא מנוסה עשוי להרוס יהלומים.

  • חיתוך יהלום טוב מבליט פגמים. חיתוך טוב ממזער את הפגמים.
  • חיתוך רע יכול לגרום להפרזה בהרעת צבע היהלום. חיתוך טוב יכול לשפר את הצבע.
  • חיתוך גרוע מעצים פגמים פינימיים ואף יכול לגרום לפיצול היהלום.

יהלומנות היא מקצוע שדורש קפדנות, דייקנות והמון סבלנות. חיתוך וליטוש יהלומים טומנים סיכונים בכל שלב בתהליך.

טיפים מיהלומן

מה ההבדלים בין חיתוך לצורה?

המונחים החופפים יכולים לבלבל – אבל אינם זהים. החיתוך של היהלום הוא בדרך כלל החלק החשוב ביותר במשוואה כשזה מגיע לברק המדהים של תכשיטי יהלומים בכלל וטבעות אירוסין בפרט.

טיפול נכון ביהלומים

יהלומים הם אולי בין החומרים החזקים ביותר על פני כדור הארץ, אבל הם לא בהכרח בלתי שבירים. בעוד יהלומים ניתנים לחיתוך וליטוש על ידי יהלום אחר בלבד, מכה חזקה יכולה לגרום ליהלום להישבר. מומלץ לעולם לא לענוד יהלומים בזמן ביצוע מטלות פיזיות.

מומלץ לא לאחסן תכשיטי יהלומים לצד תכשיטים אחרים כיוון שהם עלולים לסרוט אחד את השני. האחסון האידיאלי הוא קופסת תכשיטים מרובה תאים ומרופד בד עדין. כמו כן, ניתן לעטוף כל תכשיט בנפרד בנייר טישו רך או להשתמש בפאוץ’ עבור כל תכשיט.

מומלץ לבדוק בקביעות את שיבוץ תכשיטי היהלומים שאינו רופף. אם הבחנתם ביהלום משובץ באופן רופף יש להביאו בדחיפות ליהלומן או תכשיטן מקצועי. ההמלצה הטובה ביותר היא לערוך בדיקה תקופתית פעם בשנה של תכשיטי יהלומים אצל יהלומן או תכשיטן מקצועי. בנוסף לביצוע התיקון והתחזוקה הראויים בתכשיט, בעל המקצוע יוכל גם לנקות אותו עבורכם ובמחיר סמלי יחסית.

חשיפה יומיומית לקרמים, שמנים, ספריי לשיער, כימיכלים ביתיים וחומרים אחרים עשויים לגרום להצטברות שתכהה את הניצוץ והברק של היהלום. מומלץ להשתמש בתמיסה של מים חמים מעורבבים עם כמה טיפות אמוניה ולספוג בה את תכשיטי היהלומים שלכם. לניקוי נרחב יותר, ניתן לקרצף את התכשיט עם מברשת שיניים ישנה בעלת זיפים רכים. את השטיפה והייבוש מומלץ לעשות עם מטלית רכה ונקיה.

תוכלו לקרוא עוד במאמר שלנו: איך לטפל נכון בטבעות יהלומים

יהלומנים ומקצוע היהלומנות

חיתוך יהלומים הוא פעולה לשינוי מאבן גסה גולמית לאבן חן מרובת “פסטות“. חיתוך יהלומים דורש ידע רב, כלים איכותיים, ציוד מקצועי וטכניקות מיוחדות הודות לקושי הרב שבעבודה.

אגודת היהלומנים החותכים והמלטשים הראשונה שנוסדה הוקמה בשנת 1375 בנירנברג, גרמניה, והובילה להתפתחות סוגים שונים של “חיתוכים”. משמעות הדבר היא כפולה ביחס ליהלומים. הראשונה היא הצורה: אובלי, עגול, מרובע וכן הלאה. השניה מתיחסת לאיכות הספציפית של חיתוך הצורה, כשהאיכות והמחיר יושפעו על סמך זאת.

מאחר ויהלומים הם אחד החומרים הקשיחים ביותר, נעשה שימוש במשטחים מיוחדים מצופים יהלומים לטחינת היהלומים. הפיתוח המשמעותי הראשון בענף חיתוך היהלומים הגיע עם מה שנקרא “נקודת חיתוך” (“Point cut”) במהלך המחצית השנייה של המאה ה- 14. “Point cut” למעשה מחקה אחר הצורה הטבעית של גביש היהלום הגולמי, ועוזרת למקסם תועלת מחיתוך האבן.

חיתוך יהלומים, כמו גם עיבודם וליטושם, מרוכז בכמה ערים מרכזיות ברחבי העולם. מרכזי הסחר ביהלומים המרכזיים הם באנטוורפן, תל אביב (הבורסה ליהלומים רמת גן), ודובאי, מהם יהלומים גלומיים נשלחים למרכזי עיבוד גדולים בהודו וסין. יהלומים נחתכים ומלוטשים על ידי יהלומנים בסוראט, הודו והערים הסיניות גואנגזו ושנזן. בשנים האחרונות, הודו החזיקה 19-31% מהשוק העולמי ביהלומים מלוטשים וסין ב- 17% מנתך השוק. העיר ניו יורק אף היא עיר מרכזית בתחום היהלומנות.

מיקסום ערכו של יהלום

תהליך מקסום ערכו של היהלום מלוטש, הוא אומנותי ומדעי כאחד. בחירת החיתוך על ידי היהלומן תלוי במשתנים רבים. הבחירה שתלויה גורמי שוק כוללת משתנים בשינויי מחירים בהתאם למשקל היהלומים, מה שמכונה “שימור משקל”, והפופולריות של צורות מסוימות בקרב צרכנים. גורמים פיזיים כוללים את הצורה המקורית של האבן הגולמית, ואזורים בהם אובחנו פגמים ותכלילים.

מחפשים טבעת יהלום במחיר שפוי? חנות תכשיטי אפולו במתחם הבורסה ליהלומים ברמת גן, מציעה לכם להגיע ולהתרשם ממגוון טבעות יהלומים מעוצבות.

לפרטים נוספים, תיאום פגישה והצעות מחיר, צרו עמנו קשר עוד היום: 0723901200

4.8/5 - (6 votes)
סגירה
התחברות
סגירה
סל קניות (0)

אין מוצרים בסל הקניות. אין מוצרים בסל הקניות.